Ubisoft zwalnia ponad 30 pracowników z Toronto, w ten sposób chce zrealizować swoje ambitne plany.
W oświadczeniu dla prasy Ubisoft poinformował, że zwolnienia były częścią ukierunkowanego dostosowania niezbędnego do realizacji swoich ambitnych planów.
Jak czytamy w oświadczeniu przesyłanym przez przedstawiciela firmy do serwisu PC Gamer:
Ubisoft Toronto podjął decyzję o przeprowadzeniu ukierunkowanego dostosowania, aby móc zrealizować swoje ambitne plany. Niestety, wpłynie to na role 33 członków zespołu, którzy opuszczą Ubisoft. Jesteśmy zobowiązani do zapewnienia im wsparcia, w tym odpraw oraz pomocy w znalezieniu nowej pracy, aby ułatwić im przejście przez ten trudny czas.
Nie jest jasne, które działy zostały dotknięte cięciami ani jak wpłynie to na remake Prince of Persia: The Sands of Time, którym niedawno zajmował się Ubisoft Toronto. Ubisoft jednak zapewnia, że ich plany pozostają niezmienione, a zespoły pracują nad realizacją remake’u Splinter Cell i innych projektów w studio.
To tylko najnowszy przykład zamykania studiów i zwolnień, które powodują trudny czas dla branży gier i ludzi, którzy je tworzą. Do końca maja 2024 roku ponad 10 tys. osób zostało zwolnionych z branży gier. Teraz ta liczba wzrosła
Chris Dring (GamesIndustry.biz) w swojej wypowiedzi dla serwisu Eurogmaesr tak skomentował całą sytuację:
Zwolnienia będą się zmniejszać. Większość dużych firm już podjęła swoje działania i miejmy nadzieję, że nie będą musiały podejmować dalszych (niektórzy analitycy, z którymi rozmawiało GamesIndustry.biz, wierzą, że firmy mogą teraz potrzebować ponownie zatrudniać w ciągu kilku lat). Ale ból jeszcze się nie skończył.
W ostatnim czasie kiepsko dzieje się na rynku gier, dużo zwolnień oraz sporo miesza się w produkcję firm pokroju SweetBaby Inc. Co będzie dalej? Zobaczymy.