Hello Games nic sobie nie robi z głosów krytyków, którzy twierdzą, że No Man’s Sky to martwa gra i co jakiś czas daje graczom kolejne aktualizacje. Najnowsza wprowadza ciekawostkę – statki kosmiczne, będące nieomal żywymi organizmami.
Jak większość elementów No Man’s Sky, tak i wspomniane statki są generowane proceduralnie. Wnoszą one do gry także kolejną gałąź technologii, w której znajdziemy organiczne komponenty. Dzięki nim dostosujemy swój pojazd kosmiczny do własnego widzimisię. Jest jednak jedno ALE – statku takiego nie kupimy sobie ot, tak.
Zobacz: W Star Citizen można teraz wypożyczać statki i dzielić się misjami
Będziemy musieli go sobie najpierw… wyhodować. Tak, dobrze przeczytaliście – wyhodować z jaja, które zdobędziemy realizując szereg misji. Jajo, po umieszczeniu w inkubatorze, po pewnym czasie da nam statek. Oczywiście jaj, jak i statków w ten sposób wyhodowanych, można będzie mieć więcej niż po jednym.
To nie wszystko co oferuje aktualizacja 2.3. Pomiędzy poszczególnymi planetami znajdziemy nowe obiekty oraz formy życia, które mogą być dla nas niebezpieczne, ale też dać cenny drop. Inna ciekawostka to NPC, kontaktujące się z nami przez specjalne komunikatory. Mogą to być handlarze z rzadkimi itemami, jak również zleceniodawcy. Jeśli ktoś natomiast uważa, że gra jest w obecnym kształcie dla niego za trudna, będzie można ją sobie nieco ułatwić. Pojawi się opcja natychmiastowego dzielenia przedmiotów w ekwipunku oraz startowania w prędkość nadświetlną jako cała grupa statków w rozgrywce online.
Nowości przedstawia trailer wersji 2.3: