Scott Phillips podczas jednego z wywiadów podał kilka ciekawych informacji na temat Assassin’s Creed Odyssey. Zapewnił również, że będzie to największa i najbardziej wciągająca część serii.
Serwis gamingbolt zaprosił Scotta Phillipsa na spytki dotyczące Assasin’s Creed Odyssey. Ten bardzo chętnie udzielał odpowiedzi, dzięki czemu gracze mogą poszerzyć zasoby wiedzy na temat najnowszej części serii.
Scott zapytany o zmiany jakie nastąpią w systemie walki odpowiedział:
Ulepszyliśmy to co stworzyliśmy w Origins, a także wprowadziliśmy specjalne umiejętności. Każdy gracz będzie mógł dopasować styl walki do swoich preferencji. Zarówno pod kątem umiejętności jak i doboru wyposażenia oraz broni. Walka po stronie gracza stała się o wiele lepsza. To samo musiało spotkać również przeciwników. Musieliśmy sprawić, że stali się silniejsi i bardziej zróżnicowani, aby stawiać wyzwanie również graczom na 50 poziomie.
Następne pytanie dotyczyło wpływu naszych poczynań na historię w grze. Phillips odpowiedział, że teraz historia będzie bardziej interaktywna i bardziej responsywna. To gracz będzie decydował czy chce być miłym facetem lub babką czy wręcz przeciwnie a może ktoś postanowi wybrać neutralność. Wszystkie te wyboru będą wpływały na postać oraz na otaczający świat i ostatecznie na historię jakiej doświadczymy podczas grania.
Tak jak w poprzednich częściach tak i tym razem będzie istniał silny związek przeszłości z teraźniejszością. Jednak Scott nie zdradził żadnych szczegóły. Co do samych misji, na które narzekali gracze, tym razem zostały one ulepszone. Będą dawały graczowi wybór w jaki ma je zrealizować i jak będzie reagował podczas rozmowy ze zleceniodawcą. Ma to być o wiele bardziej dynamiczne i interaktywne doświadczenie zarówno dla bohatera jak i świata gry.
Świat gry będzie największą mapą jaką do tej porty ekipa deweloperska miała okazję zbudować. Jednak w związku z przywróceniem statków i walki na morzu, spora jej część zajęta jest przez wodę.
Będzie tu wiele obszarów zarówno na lądzie jak i na wodzie, które warto odkryć by dzięki nim poznać nowych ludzi, otrzymać kolejne misje lub poznać ciekawe historie.
Na pytanie dlaczego akurat to starożytna Grecja została wybrana jako miejsce akacji gry Scott odpowiedział:
Kiedy zaczęliśmy przyglądać się Grecji, sprawdziliśmy co jest w niej ciekawego, jaki jest najlepszy okres. To bardzo piękna i zróżnicowana lokalizacja. Mamy tu osiem różnych biomów. Wulkany i lawa, szczyty górskie pokryte śniegiem do tego wyspy oraz woda. Mamy tu zatem różnorodność, do tego wszystkiego dochodzi wojna a między to wszystko wpleciony jest rozwój nauki i sztuki. Było tu zatem wiele aspektów, które mogliśmy wykorzystać.
Jeżeli chodzi natomiast o system progresji postaci i elementy RPG. Gracze mogą zdobyć maksymalnie 50 poziomów. Dodatkowo wykonanie zabójstwa w określony sposób da nam więcej doświadczenia. Za odkrycie całej lokacji lub wypełnienie wszystkich zadań również dostaniemy dodatkowe doświadczenie. Gdy zdobędziemy więcej poziomów odblokujemy dostęp do większej liczby umiejętności. To z kolei wpłynie na styl gry. Dodatkowo świat gry jest skalowany tak, aby cały czas granie było wyzwaniem.
Jeżeli zaś chodzi o czas akcji to należy pamiętać, że Assassin’s Creed Odyssey dzieje się na 400 lat przed wydarzeniami znanymi z Origins. Bractwo jeszcze nie istnieje. Dlatego gracz nie kieruje się jego zasadami. Tylko od niego zależy jakimi wartościami będzie się kierował. Każda akcja będzie wiązała się z reakcją ze strony świata gry. Scott Phillips zapewnia, że fani pokochają Odyssey tak jak poprzednie części sagi.
Pozostaje trzymać za słowo i spokojnie czekać na premierę gry.
Źródło: gamingbolt