Strona głównaWiadomościAI YouTube’a usunęła filmy z walkami robotów, bo uznała, że to żywe...

AI YouTube’a usunęła filmy z walkami robotów, bo uznała, że to żywe istoty

Nie od dzisiaj Google wykorzystuje sztuczną inteligencję. Jedna z nich ma za zadanie przeglądać filmy publikowane na YouTubie i usuwać treści, które nie są tam dozwolone. Jednak nie zawsze wszystko idzie zgodnie z planem. Ostatnio AI usunęła filmy z walkami robotów, bo uznała go za znęcanie się nad zwierzętami.

Sztuczna inteligencja usunęła z YouTube’a kilka filmów, na których widzowie mogli oglądać walki robotów. Maszyna uznała, że są to zwierzęta, nad którymi ktoś się znęca. Wszyscy autorzy otrzymali wiadomości z ostrzeżeniem, że tego typu treści nie są dozwolone na platformie. Niektórzy mogą się w tym miejscu zastanawiać – czy to zwykły błąd czy może sztucznej inteligencji było żal własnego gatunku, czyli robotów?

Zobacz: Najdłużej streamująca kamera po 25 latach pracy zostanie wyłączona

Do sprawy odniósł się rzecznik prasowy Google, który przyznał, że przy tak ogromnej liczbie filmów, publikowanych w każdej minucie, nietrudno o pomyłkę. Dodał też, że nie ma żadnych zapisów w regulaminie, które zabraniają publikowania walk robotów.

– Gdy tylko dowiedzieliśmy się, że filmy zostały niesłusznie usunięte, natychmiast podjęliśmy odpowiednie działania, aby je przywrócić. Poza tym autorom daliśmy możliwość odwołania się od tej decyzji i ponownie sprawdzimy publikowane treści – powiedział rzecznik Google.

Zobacz: YouTube – twórcy będą mogli więcej zarobić na swoich filmach

Miejmy nadzieję, że to rzeczywiście nie było współczucie ze strony sztucznej inteligencji, a jedynie zwykły błąd. Taki może się zdarzyć, biorąc pod uwagę, że w każdej minucie na YouTubie publikowanych jest średnio 300 godzin nowych filmów. Nie ma możliwości, aby ludzie wszystko sprawdzali ręcznie. Stąd pomysł użycia AI, która – jak widać – czasami zawodzi.

Bądź na bieżąco

Obserwuj GamingSociety.pl w Google News.

SourceEngadget
Damian Jaroszewski
Damian Jaroszewski
Redaktor prowadzący, szef działów esport i hardware

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Treść komentarza
Wpisz swoje imię