Strona głównaWiadomościASUS prezentuje swój nowy zestaw VR bez zewnętrznych czujników

ASUS prezentuje swój nowy zestaw VR bez zewnętrznych czujników

ASUS zaprezentował dzisiaj swój nowy zestaw VR ASUS Windows Mixed Reality Headset HC102. O wyjątkowości tego zestawu może stanowić nieszablonowy design oraz zastosowanie materiałów antybakteryjnych w elementach amortyzujących co nie tylko cieszy oko, ale sprawia, że jest praktyczny i wygodny w użytkowaniu.

W przeciwieństwie do innych zestawów VR nowy produkt ASUSa nie wymaga żadnych zewnętrznych czujników, co sprawia, że początkowa konfiguracja urządzenia jest niezwykle łatwa i zajmuje mniej niż 10 minut. Urządzenie obsługuje ponad 20 000 aplikacji Windows i ponad 2 000 tytułów Steam VR, dzięki czemu użytkownicy mogą oglądać filmy 360, grać w gry lub realizować ważne projekty do szkoły lub pracy. Co ważne, zestaw jest również kompatybilny z szeroką gamą niedrogich komputerów, stanowi więc doskonałą alternatywę dla innych zestawów wirtualnej rzeczywistości.

Przednia część urządzenia została pokryta zdobieniem 3D, które nadaje mu niecodzienny wygląd. Możliwość wielogodzinnego komfortowego użytkowania zapewnia niewielka jego waga wynosząca nie więcej niż 420 g, oraz doskonałe wyważenie zapobiegające powstawaniu wrażenia „wirtualnej twarzy”. Wykończenia zostały pokryte miękkim szybkoschnącym materiałem o właściwościach antybakteryjnych co zwiększa komfort użytkowania. Obraz wyświetlany jest na ekranie 3K (2880 x 1440) o częstotliwości odświeżania 90 Hz.

HC102 nie wymaga zewnętrznych czujników. Zamiast tego z przodu urządzenia znajdują się dwie wbudowane kamery śledzące o sześciu stopniach swobody (6DoF) i 32 diody LED na każdym z kontrolerów, co pozwala na mapowanie środowiska użytkownika i śledzenia ruchu użytkownika oraz kontrolerów.

Za precyzyjne określenie położenia odpowiadają również: żyroskop, akcelerometr i magnetometr.

Sugerowana cena to 429 dolarów.

Dane techniczne zestawu VR ASUS Windows Mixed Reality Headset HC102:

Widzę, że rynek zestawów VR idzie w dobrym kierunku. Zastanawia mnie kiedy cały osprzęt VR zmieści się w urządzeniu wielkości nieco grubszych okularów. Jak sądzicie?

Źródło: guru3d

Bądź na bieżąco

Obserwuj GamingSociety.pl w Google News.

SoSlowGamer
Redaktor, szef działu retro

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Treść komentarza
Wpisz swoje imię