Polityka firmy właśnie uległa zmianie. W związku z nadchodzącą premierą Cyberpunk 2077 twórcy pracować będą przez sześć dni w tygodniu.
O crunchu, polityce nadgodzin wśród deweloperów gier, było głośno w zeszłym roku. Wielu twórców zapowiadało wtedy zmiany w swoich firmach. Wśród nich był również CD Projekt, obiecując lepsze warunki dla swoich pracowników, twierdząc że crunch nie jest rozwiązaniem. Teraz sytuacja uległa najwyraźniej sporej zmianie.
Zobacz: Cyberpunk 2077 – Wiedźmin 3 przekonał CD Projekt do skrócenia gry
Many developers on Cyberpunk 2077, one of the most hotly anticipated games of 2020, have been working overtime hours for months if not years now. But this call for six-day work weeks, "mandatory" crunch, directly reneges on what CDPR's bosses told me last year.
— Jason Schreier (@jasonschreier) September 29, 2020
Według najnowszego raportu Bloomberga, do pracowników CD Projektu dotarł ostatnio mail informujący o nowym planie pracy. Twórcy będą spędzać teraz przy grze aż sześć dni w tygodniu. Wprowadzono przymusowy crunch dla całej firmy.
Jason Schreier na Twitterze zaznaczył również, że według jego informacji, niektórzy deweloperzy nad grą po nocach pracowali nawet latami. Teraz jest więc to tylko oficjalna, obowiązkowa zmiana dla wszystkich pracowników.
Aktualizacja (30.09, 13:25): Oficjalne oświadczenie w tej sprawie opublikował na Twitterze Adam Badowski:
https://t.co/Ie5W0O7iiv pic.twitter.com/IJBZ3IIT6m
— Adam Badowski (@AdamBadowski) September 30, 2020