Bluehole deweloper PUBG ogłosił, że teraz skupi się na poprawie wydajności gry i optymalizacji serwera. Duży nacisk położy też na rozwiązanie problemów z oszustami.
Deweloperzy przyznali, że ostatnio nie udało im się rozwiązać problemów wydajnościowych. Leżała również sprawna komunikacja ze społecznością graczy. Głównie przez brak informacji na temat zmian jakie wprowadzają.
Według informacji dewelopera od kilku ostatnich aktualizacji otrzymywali dużą liczbę zgłoszeń o problemach z wydajnością, spadkach FPS i innych problemach z wyświetlaniem. Dobrą informacją jest to, że zidentyfikowali przyczynę problemu.
Analiza wykazała, że gdy pojazdy poruszają się szybko po wielu różnych typach nawierzchni, powstaje zbyt wiele efektów, które powodują przeciążenie GPU, dodatkowo problemy powodują również efekty oświetlenia.
Programiści opracowali wiele sposobów na zoptymalizowanie różnych aspektów gry co ma na celu ogólne zwiększenie wydajności.
Poniżej więcej szczegółów:
Nadchodzące prace optymalizacyjne po stronie klienta:
Optymalizacja postaci:
- Zoptymalizujemy sposób w jaki gra radzi sobie z ruchem przeciwników, których nie możesz zobaczyć;
- proces animacji również zostanie poprawiony, pozwoli to wyeliminować skoki klatek;
- poprawimy proces renderowania modelu postaci, aby zapobiec problemom ze spadkami FPS;
- optymalizujemy ruch postaci i animację skoku spadochronowego, aby poprawić szybkość generowania klatek podczas gdy jednocześnie na spadochronie skacze wielu graczy;
- zoptymalizujemy animację spadochronu, aby poprawić wydajność gry na początku meczu.
Spodziewamy się , że ostatnie trzy modyfikacje sprawią, że początkowe etapy każdego meczu staną się bardziej płynne. War Mode również skorzysta na tych zmianach.
Optymalizacja pojazdu:
- Zoptymalizujemy sposób w jaki gra sobie radzi z ruchem pojazdu, który jest daleko;
- obecnie nieużywane pojazdy zużywają niepotrzebnie dużo mocy obliczeniowej procesora.
Ładowanie:
- Zoptymalizujemy główne struktury Miramar i Sanhok, aby poprawić szybkość ładowania mapy;
- zoptymalizujemy fizyczne ładowanie tekstur podczas streamingu, co powinno wyeliminować skoki ekranu.
Inne prace optymalizacyjne:
- Zaadresujemy problem pomijania klatek podczas użytkowania monitorów o dużej rozdzielczości;
- optymalizacja renderowania odległych obiektów;
- zoptymalizujemy system powtórek, aby poprawić szybkość odtwarzania.
Zmiany po stronie serwera:
- Optymalizacja sieci i zmniejszenie opóźnienia sieci;
- zwiększenie szybkości przesyłania przez serwer danych o obiektach;
- wyeliminowanie nieefektywnego kodu. Obecnie niektóre obiekty niepotrzebnie komunikują się z serwerem;
- zmiana sposobu aktualizacji danych o stanie pojazdów i innych modeli. Rozwiązanie tego problemu poprawi również fizykę pojazdów.
Bluehole ujawniło, że teraz poprawki związane z wydajnością gry będą wydawane na bieżąco po ich przetestowaniu. Deweloper nie będzie czekał z ich wprowadzaniem na główne aktualizacje. Powinno to stopniowo poprawiać wydajność gry.
Ponadto ekipa przekazała kilka informacja na temat oszukiwania w PUBG:
Walka z oszustami jest obszarem, w którym w ostatnich miesiącach osiągnęliśmy największy postęp. Wprowadziliśmy wiele rozwiązań opartych na szyfrowaniu, aby utrudnić hakerom wykorzystanie luk w zabezpieczeniach. Zablokowaliśmy także tysiące kont oszustów i udoskonaliliśmy proces ich identyfikacji. Większość oszustów jest teraz banowana w ciągu kilku godzin od wykorzystania expolita.
Teraz pozostaje czekać na kolejne poprawki i miejmy nadzieję, że teraz będzie już ok. Liczymy także, że komunikacja ze społecznością wejdzie również na nowy poziom.
Źródło: dsogaming