Wczoraj podczas QuakeCon został zaprezentowany Doom Eternal. Producent wykonawczy powiedział, że gra jest budowana, jako next gen, zdolny to wyciśnięcia ostatnich soków zarówno z konsol jak i pecetów.
Doom Eternal będzie pierwszą grą wykorzystująca silnik idTech 7, a Stratton mówi, że jest on przeznaczony dla systemów następnej generacji. Zaprezentowane podczas QuakeCon demo gry działało na komputerach opisanych przez niego, jako „bardzo high-end”.
Następnie zwrócił uwagę, że najnowsza wersja idTech jest bardzo skalowana, więc Doom Eternal będzie działał zarówno na PC jak i Xbox One, PS4 oraz Switch podobnie jak Doom z 2016.
[you tube=_oVwrpfo_QA]Kluczem do skalowalności idTech 7 jest API Vulkan. Statton powiedział, że pozwala on wykorzystać moc zaawansowanych komputerów PC, a jednocześnie może skalować do konsol takich jak Switch.
W przeciwieństwie do Dooma z 2016, Doom Eternal ma mieć premierę na wszystkich platformach jednocześnie. Bethesda wciąż jednak nie ogłosiła konkretnej daty udostępnienia gry, według plotek ma to być przyszły rok.
Źródło: pcgamesn