Item shop i monetyzacja Halo Infinite przekroczyła zdaniem weteranów serii granicę dobrego smaku.
Halo Infinite jednogłośnie uznano za rewelacyjny shooter. Multiplayer ma kilka bardzo dobrych map, tonę świetnych broni, a tryb rankingowy jest wisienką na torcie. Szybko okazało się jednak, że gra ma jeden problem, który może zniechęcić wielu graczy na spróbowania swoich sił w nowej odsłonie serii.
Zobacz: Oceny New World na Steamie spadły do mieszanych
Model free to play w wykonaniu 343 Industries pozostawia bardzo wiele do życzenia. Levelowanie Battle Passa jest bardzo ograniczone, a wszystko kręci się wokół wykonywania bardzo męczących zadań. Nie pomaga również fakt, że podczas gdy gracze potrzebują 30 godzin na wbicie 10 poziomu karnetu, Item Shop jest pełny widowiskowych skinów.
I cannot stress it enough, DO NOT buy the shop items in this game. from halo
Na subreddicie Halo pojawił się post apelujący w rezultacie o nie dokonywanie żadnych zakupów w sklepie. Gracze chcą zastosować klasyczną metodę głosowania portfelem i nie wspierać tego fatalnego modelu free to play skonstruowanego przez 343. Od dnia premiery twórcy nie zaadresowali jeszcze tego tematu, robiąc w tym czasie kilka innych, drobnych usprawnień.