Strona głównaRecenzjeAkcesoriaFantazyjny pad Turtle Beach Rematch Advanced

Fantazyjny pad Turtle Beach Rematch Advanced [recenzja]

Turtle Beach Rematch Advanced Wired Controller w kolorze Cotton Candy to przewodowy pad dla Xboxa i PC, który łączy cukierkowy design świecący w ciemności z funkcjami faktycznie przydatnymi w grach – hair triggerami na Hall effect, tylnymi przyciskami i rozbudowaną aplikacją do konfiguracji. Sprawdziłem, jak sprawdza się w rzeczywistości.

Rynek kontrolerów wydaje się być wręcz przepełniony różnymi wariacjami urządzeń. To sprawia, że dokonanie wyboru może okazać się trudne. Na szczęście macie mnie. Przetestowałem dla Was kolejnego pada. Tym razem trafiło na Turtle Beach Rematch Advanced Wired Controller w kolorze Cotton Candy. Zgodnie z deklaracją producenta, model ten skierowany jest do graczy, którzy chcą czegoś bardziej „pro” niż podstawowy kontroler, ale nadal w rozsądnej cenie. Sprawdźmy jakie parametry ma Cotton Candy.​

Specyfikacja techniczna

  • Platformy: Xbox Series X|S, Xbox One, PC (Windows 10/11)
  • Połączenie: przewodowe, odpinany kabel USB-C 2,5 m
  • Masa: ok. 0,39 kg
  • Triggery: 2‑stopniowe hair triggers oparte na czujnikach Hall effect (pełny skok / skrócony)
  • Silniki wibracyjne: podwójne rumble + impulse triggers
  • Dodatkowe przyciski: 2 tylne, mappable quick‑action back buttons
  • Audio: wbudowane sterowanie głośnością, balansem game/chat i szybkim mute z poziomu D‑pada
  • Złącza: USB‑C (pad), 3,5 mm jack na headset
  • Oprogramowanie: aplikacja PDP Control Hub (Xbox/PC) do mapowania, triggerów, dead zone, aktualizacji FW.
  • Cena: od 169 PLN.

Wygląd i jakość wykonania

Wariant Cotton Candy to pad, który ma przyciągać wzrok od pierwszej sekundy – pastelowy różowo‑niebieski motyw z efektem świecenia w ciemności po naświetleniu UV nadaje mu charakteru „cukierkowego gadżetu”, ale bez kiczowatości. Po zgaszeniu światła obrys i wzór kontrolera delikatnie fosforyzują, co faktycznie robi wrażenie na biurku czy przy konsoli. Zwłaszcza jeżeli macie podświetlone biurko paskami LED.​

Kształt obudowy jest bardzo bliski oficjalnemu padowi Xbox, więc chwyt jest natychmiast znajomy – dobrze wypełnia dłonie, nie jest ani przesadnie pękaty, ani płaski. Laserowo grawerowana faktura na gripach, triggerach i gałkach poprawia kontrolę nawet przy spoconych dłoniach. Niewielka masa, jak na pad przewodowy, sprawia, że ręce nie męczą się nawet podczas dłuższych sesji. Jakość plastiku jest wyraźnie lepsza niż w typowych, bardzo tanich „no name’ach”: nic nie trzeszczy, przy mocniejszym chwycie obudowa nie „pracuje”, a same przyciski mają równy, powtarzalny klik.

Rozmieszczenie przycisków i funkcji

Rozkład głównych przycisków odpowiada standardowi Xbox – A/B/X/Y, bumpery, triggery, View/Menu/Share, D‑pad i dwie gałki analogowe są tam, gdzie trzeba. To, co wyróżnia Rematch Advanced, to dwa tylne przyciski umieszczone w dolnej części obudowy – łatwe do dosięgnięcia środkowymi palcami, nie wymagają zmiany chwytu. Tego zawsze brakowało mi w oryginalnych padach do Xboxa. Owszem można wydać ponad 6 stówek na Elite, jednak taki zakup może boleć nasz portfel.

Model ten wyposażony jest także w przycisk  Function / Mic Mute współpracujący z D‑padem.  Służy on do sterowania głośnością, balansem game/chat, a podwójne kliknięcie wycisza mikrofon wpiętego headsetu. Dodatkowo, każdy spust ma fizyczny przełącznik dwóch stopni skoku; w krótszym trybie realny ruch jest wyraźnie mniejszy, co świetnie sprawdza się w FPS‑ach. To wszystko sprawia, że pad daje więcej kontroli „pod palcem”, bez konieczności sięgania po menu konsoli.

Jakość działania w grach

W praktyce Rematch Advanced Cotton Candy jest kontrolerem pod multi i dynamiczne gry takie jak FPSy, battle royale, wyścigi arcade – ale dobrze radzi sobie też w tytułach single.

Gałki mają płynny zakres ruchu, z lekkim, wyczuwalnym oporem, dzięki czemu precyzyjne mikro‑korekcje w celowaniu są dość naturalne. W czasie rozgrywki można jednak zaobserwować nieco większą latencję niż w przypadku standardowego pada do Xboxa.

D‑pad, tak samo jak w oryginale, jest klikalny, ale nieco bardziej „miekki” i podczas gry w bijatyki czy klasyczne platformówki daje się wyczuć nieco mniejszą precyzję działania.

Triggery na pełnym skoku zachowują się jak w padzie od Xboxa, za to w ustawieniu hair trigger dystans jest znacząco skrócony – strzał w shooterach czy akceleracja w wyścigach odpalają się praktycznie od lekkiego muśnięcia.

Podwójne wibracje i impulse triggery robią robotę w Forza Horizon, Dirt czy strzelankach – przy strzelaniu lub kolizjach czuć dobrze zróżnicowane, wyraźne impulsy, bliższe temu, co oferuje oryginalny kontroler Microsoftu niż budżetowe zamienniki.

Wrażenia z komfortu i długich sesji

Dzięki stosunkowo niskiej masie oraz dobremu wyważeniu, pad nie męczy dłoni nawet po kilku godzinach w kampanii lub multi. Teksturowane gripy i triggery pomagają utrzymać pewny chwyt, a brak baterii wewnętrznej sprawia, że środek ciężkości jest bliżej dłoni niż przy bezprzewodowych konstrukcjach.

​Jedyny minus to długość przewodu 2,5 m – w większości salonów wystarcza, ale przy bardzo dużej odległości od TV może wymagać przemyślenia ustawienia kanapy.

​Audio z pada i gniazdo słuchawkowe

Wbudowane sterowanie dźwiękiem to jedna z ciekawszych funkcji Rematch Advanced. Słuchawki wpinamy bezpośrednio przez jack 3,5 mm do pada. Przyciskiem funkcyjnym + D‑pad zmieniamy głośność i miks game/chat. Szybkie wyciszenie mikrofonu następuje przez dwuklik przycisku funkcyjnego.​

Jakość sygnału audio stoi na poziomie standardowego kontrolera Xbox – nie ma audiofilskiej rewolucji, ale dźwięk jest czysty, głośność wystarczająca, a brak dodatkowych przełączników w kablu headsetu realnie upraszcza setup.

Aplikacja PDP Control Hub

Kluczowym elementem, który odróżnia Rematch Advanced od typowego „taniego pada”, jest darmowa aplikacja PDP Control Hub na Xbox i Windows. Aplikacja pozwala na remapowanie praktycznie każdego przycisku, w tym tylnych oraz regulację czułości triggerów – osobne progi dla każdej strony. Ustawienie dead zone’ów gałek, co przydaje się przy precyzyjnym celowaniu. Do tego mamy testowanie wejść (input test), diagnostyka i aktualizacje firmware.​

Interfejs aplikacji jest prosty i przejrzysty – można szybko zrobić profil pod konkretne gry, np. krótkie triggery + tylny przycisk pod skok/slide do Apex Legends, a osobny profil z pełnym skokiem do wyścigów czy gier z analogowym gazem. Jak na tę półkę cenową, poziom customizacji jest bardzo wysoki.

Podsumowanie i ocena

Turtle Beach Rematch Advanced Wired Controller Cotton Candy to bardzo udany „entry‑level competitive” pad: wygląda świetnie, świeci w ciemności, a jednocześnie daje funkcje, których naprawdę używa się w grach – hair triggery na Hall effect, dwa tylne przyciski, aplikację do strojenia i wygodne sterowanie audio z poziomu kontrolera. Nie zastąpi on topowych, kilkukrotnie droższych konstrukcji e‑sportowych, ale w swojej klasie cenowej oferuje wyraźnie więcej niż standardowy kontroler i typowe budżetówki.

Jeżeli grasz głównie na kablu, chcesz lepszej kontroli nad triggerami i dodatkowymi przyciskami, a przy tym zależy ci na mocnym, wyróżniającym się designie – Cotton Candy Rematch Advanced to bardzo sensowny wybór na Xboxa i PC.

Ocena 8/10

Zalety

  • Świetny, wyróżniający się design Cotton Candy z efektem świecenia w ciemności.
  • 2‑stopniowe hair triggers na Hall effect – realnie szybszy strzał/gaz w grach FPS i wyścigach.
  • Dwa tylne przyciski z pełnym remapowaniem – bardzo użyteczne w grach sieciowych.
  • Bardzo dobra ergonomia, teksturowane gałki, triggery i gripy.
  • Rozbudowana, darmowa aplikacja PDP Control Hub (mapowanie, triggery, dead zone’y, FW).
  • Wbudowane sterowanie audio, miks game/chat i szybkie mute z poziomu pada.
  • Oficjalna licencja Xbox, pełna kompatybilność z Series X|S, One i PC.

Wady

  • Przewód 2,5 m może być za krótki w bardzo dużych salonach.
  • D‑pad jest trochę miękki – do bijatyk są lepsze kontrolery wyspecjalizowane.
  • Pojawia się uczucie latencji i miękkości gałek względem droższych padów.
  • Brak wersji bezprzewodowej.

 

 

Bądź na bieżąco

Obserwuj GamingSociety.pl w Google News.

SoSlowGamer
SoSlowGamer
Redaktor, szef działu retro

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Treść komentarza
Wpisz swoje imię