Właśnie rozpoczął się 9. sezon w grze Fortnite. Z tego okazji twórcy przygotowali mnóstwo zmian i nowości. Nie brakuje nowych broni, nowego karnetu bojowego, nowych lokacji i przedmiotów, które jeszcze bardziej urozmaicą rozgrywkę.
TRYB BATTLE ROYALE
Karnet bojowy sezonu 9
Nowy sezon, nowy karnet bojowy. 100 poziomów, ponad 100 nowych nagród. Do kupienia w grze za 950 V-dolców. Więcej o karnecie bojowym nowego sezonu dowiecie się w tym artykule.
Strumienie powietrzne
Błyskawicznie przemieszczajcie się po lokacjach przy użyciu nowego środka transportu: strumienia powietrznego.
Nowe lokacje
Poznawajcie nowe ciekawe miejsca, takie jak Neo-Wykrzywione czy Mega Market, które pojawiły się po wybuchu wulkanu.
BRONIE I PRZEDMIOTY
- Dodano strzelbę bojową
- Półautomatyczna
- Mieści 10 nabojów.
- Wystrzeliwuje 9 śrucin na nabój. Obrażenia bazowe: 73/77/81 pkt.
- Ma mały rozrzut i dużą szybkostrzelność.
- Mnożnik trafienia w głowę: x 1,7.
- Przeładowuje 2 naboje naraz.
- Dostępna w wariantach rzadkim, epickim i legendarnym.
- Można ją znaleźć w łupach luzem, skrzyniach, zrzutach zaopatrzenia i automatach do sprzedaży przedmiotów.
- Półautomatyczna
- Zmieniono uszkodzenia strzelby taktycznej
- Zwiększono obrażenia bazowe z 66/70/74 do 71/75/79
- Zmniejszono dostępność Tommy guna z 16.732% do 7.155%
- Zmniejszono dostępność Łuku Bum Bum z 1.292% do .755%
- Granaty wracają do gry
- Czepiaki zostały wycofane z gry
- Zakopany skarb został wycofany z gry
- Strzelba pompka została wycofana z gry
- Pułapka z zatrutymi strzałkami została wycofana z gry
- Rewolwer z lunetą został wycofany z gry
- Karabin szturmowy z tłumikiem został wycofany z gry
- Termiczny karabin szturmowy został wycofany z gry
- Balony zostały wycofane z gry
Poprawki błędów i ulepszenia
- Turbo-budowanie po zakończeniu lotu na lotni działa teraz prawidłowo.
- Dźwięki i efekty obrażeń Śmierdzibomby nie były odtwarzane, jeśli gracz zadał te obrażenia sobie.
- Naprawiono błąd, który powodował czasami, że gracze na Xboxie One po raz pierwszy używający Bomby Cienia nie stawali się niewidzialni.
- Naprawiono błąd powodujący złe umieszczanie paneli skokowych w powietrzu.
- Rozwiązano problemy z kamerą podczas korzystania z pirackiej armaty, powodowane przez opóźnienie sygnału sieciowego.
- Efekty dźwiękowe używania karty restartu podczas oczekiwania na odnowienie furgonetki restartu nie są już odtwarzane w powtórkach.
- Efekty dźwiękowe karty do furgonetki restartu nie są już słyszalne po rozłączeniu się członka oddziału.
ROZGRYWKA
- Strumienie powietrzne
- To tunele powietrzne, którego prąd transportuje graczy.
- Gracze szybujący z prądem strumienia powietrznego mogą przyspieszać i zmieniać kierunek.
- Używajcie przycisków lub drążków ruchu, by przyspieszyć. Eksperymentujcie z falowaniem w górę i w dół, by poruszać się szybciej.
- To, w jaki sposób wylecą gracze opuszczający pierścień, zależy od prędkości ruchu i kąta wyjścia.
- Pociski i pojazdy także mogą wlatywać w strumień powietrzny.
- To tunele powietrzne, którego prąd transportuje graczy.
- Dmuchawy
- Potężne podmuchy powietrza, generowane przez te obiekty, mogą wyrzucać graczy na niewielkie wysokości. Zapewniają też niewrażliwość na obrażenia od upadku.
- Fortbajty
- Fortbajty to seria 100 czipów komputerowych do zebrania przez posiadaczy karnetu bojowego. W miarę powiększania kolekcji Fortbajtów, będziecie dekodować tajemniczą grafikę. Zbierzcie je wszystkie, by odblokować nagrody i odkryć sekrety sezonu 9.
- Pierwszego dnia sezonu 9 do zebrania będzie 18 Fortbajtów. Każdego kolejnego dnia będzie pojawiać się co najmniej 1 nowy Fortbajt. Sprawdzajcie zakładkę wyzwań, by dowiedzieć się, które Fortbajty są obecnie dostępne i kiedy pojawią się inne.
- Fortbajtów nie będziecie mogli zbierać po zakończeniu sezonu 9.
- Rozłączeni gracze pozostają na mapie przez kolejne 60 s. Nadal mogą otrzymywać obrażenia, a za ich zlikwidowanie przyznawane są punkty.
Poprawki błędów i ulepszenia
- Usunięto błąd powodujący nieprawidłowe wyświetlanie odzyskania zdrowia, jeśli gracz przerwał akcję używania przedmiotu jednorazowego tuż przed jej zakończeniem.
- Podświetlanie kontrolera PS4 nie zawsze było dopasowane do koloru znaczka gracza podczas gry w oddziałach.
- Gracze nie mogli korzystać z funkcji „Przytrzymaj, by zamienić”, jeśli przedtem podnieśli przedmiot normalnie.
- Dostosowano turbo-budowanie, by działało lepiej, gdy występują problemy z połączeniem sieciowym.
- Naprawiono błędy, które w pewnych warunkach zaburzały płynność ruchu.
ROTACJA TRYBÓW OKRESOWYCH:
TRÓJKI
Klasyczne Battle Royale w oddziałach trzyosobowych.
NA BOGATO
Walczcie do samego końca korzystając z broni legendarnych!
JEDNOSTRZAŁOWIEC
Niska grawitacja. Każdy gracz ma 50 pkt. zdrowia. Z broni występują tylko snajperki, a z przedmiotów leczących tylko bandaże. Skaczcie wysoko i strzelajcie celnie!
WYDARZENIA
- Gracze, którym udało się już zakwalifikować do Fortnite World Cup, będą oznaczeni znaczkiem World Cup na tablicach rankingowych.
- Tablice rankingowe mają teraz przycisk służący do sortowania meczów w zależności od tego, jak wielu graczy z czołówki bierze w nich udział. Pomoże to rozpoznać, które z toczących się gier są najważniejsze dla rankingu.
- Ikony punktacji w meczach Areny i weekendowych rozgrywkach turniejowych, które można zobaczyć w interfejsie, różnią się od siebie.
WYDAJNOŚĆ
- Zwiększono płynność rozgrywki na konsoli Nintendo Switch, szczególnie gdy na ekranie znajduje się wiele postaci.
- Usunięto kilka przyczyn znikania bohaterów po swobodnym spadku.
DŹWIĘK
- Lepsze udźwiękowienie sytuacji taktycznej w budowlach stworzonych przez graczy:
- Dodano nowy, głośniejszy dźwięk uderzenia kilofem przez wroga w promieniu około jednego pola do wznoszenia budowli.
- Dźwięk zniszczenia ściany przez wroga znajdującego się w pobliżu gracza/za graczem jest teraz wyraźniejszy/głośniejszy.
- Poprawiono dźwięki wybuchów: krótsze, wyższe i dynamiczniejsze odgłosy, dzięki którym eksplozje brzmią wyraźniej i bardziej wybuchowo.
INTERFEJS
Poprawki błędów i ulepszenia
- Tekst „Zamień” nie będzie już wyświetlany w interfejsie podnoszenia elementów po podniesieniu przez gracza zasobów ponad limit.
- Początkowy licznik ostrzegający przed burzą nieprawidłowo wskazywał 0.
- Obserwatorzy i widzowie powtórek mogą już zgłaszać graczy.
- Naprawiono błąd, który powodował, że zaproszenia do ekipy nie pojawiały się w interfejsie, jeśli gracz wypisał się z konta i wpisał ponownie.
TRYB OBSERWATORA
- Podczas obserwowania meczu gracza kamera automatycznie podąża teraz za tym graczem. Poprawki błędów i ulepszenia
WERSJA NA URZĄDZENIA MOBILNE
- Funkcja automatycznego strzału będzie aktywować się przy celowaniu w pojazdy.
- Dodano opcję pozwalającą na zwiększenie liczby wierszy komunikatów o likwidacji w zmieniaczu układu interfejsu.
- Przeciąganie i upuszczanie elementów z paska szybkiego dostępu w trakcie skoku jest już możliwe.
- Pozycja przycisku dopalacza Burzolotu X-4 na Androidzie została zmieniona, by zapobiec przypadkowemu używaniu przycisku „Home”.
- Formowanie oddziału jest już dostępne.
Poprawki błędów i ulepszenia
- Opóźnienia w interakcji podczas korzystania z pól szybkiego dostępu zostały usunięte.
- Ikony broni są teraz prawidłowo wyświetlane na pasku szybkiego dostępu.
- Naprawiono nieprawidłowo działające suwaki w zakładce strefy neutralnej w opcjach kontrolera.
- Zmiany w automatycznym strzelaniu:
- Bronie półautomatyczne strzelają teraz prawidłowo.
- Zwiększono opóźnienie zdobywania strzelb.
- Podczas korzystania ze znacznika trajektorii lotu dynamitu jest on teraz wyświetlany prawidłowo.
- Nie można już jeździć na tyrolkach poza ich punktami końcowymi.
- Uruchomienie automatycznego biegu po skoku z busa bojowego nie wymaga już więcej niż dwóch dotknięć ekranu.
- Licznik czasu odnowienia na przyciskach dopalacza w pojazdach jest już wyświetlany poprawnie.
- Kamera nie trzęsie się już przy wsiadaniu gracza do Burzolota X-4.
- Lewy wirtualny drążek nie staje się już niewidoczny przy wychyleniu w lewo lub prawo i wciskaniu przycisku strzału.
- Przycisk zbieraka w interfejsie jest już widoczny.
- Poręcz schodów w Przyjemnym Parku nie przenika już przez drzwi.
- Numery wariantów na ekranie podglądu są częściowo zasłonięte przez przycisk „X”.
- Następujące elementy stroju Miraż są już wyświetlane poprawnie:
- Motyle skrzydła
- Poświata przy oczach
- Naprawiono błędy w efektach wizualnych kilofu Widow’s Bite.
- Licznik czasu odnowienia wyświetla się przez krótki czas przy przesiadaniu się gracza na inne miejsce w armacie.
- Przywrócono ikonę interakcji kilku przedmiotom jednorazowym.
- Podczas otwierania ekwipunku nie wyświetla się już komunikat „Sygnał wejściowy zablokowany”.
- Strzałki sklepu wyświetlają się już poprawnie na iPhonie XS Max.
TRYB KREATYWNY
CO NOWEGO?
Neo-Wykrzywione Wykorzystajcie futurystyczne zestawy gotowców i galerie, by zbudować własną wersję Neo-Wykrzywionych!
Latająca platforma
Latające platformy pozwalają budować w powietrzu i świetnie nadają się do tworzenia gier platformowych.
Menadżer potworów
Zmieniajcie zdrowie potworów, ich obrażenia oraz punktację za likwidację, i twórzcie bardziej złożone gry!
WYSPY
- Dodano wyspę łąkową, która ma wymiary 105×105 pól, jest płaska i pokryta trawą.
- Poprawiono wygląd centrów kreatywnego i Placu zabaw.
Poprawki błędów i ulepszenia
- Trawa na wyspach nie ciemnieje już w pobliżu wody.
ROZGRYWKA
- Dodano opcję rotacji drużyn. Sprawia ona, że gracze zmieniają drużyny.
- Wyłączona, Co rundę, Co drugą rundę.
- Używajcie jej w grach typu „Atakuj i broń”, by dać waszym graczom szansę gry po obu stronach.
- Do ustawień latania w grze dodano nowe opcje.
- Sprint podczas lotu – określa, czy można korzystać ze sprintu w grach z włączonym lataniem.
- Szybkość lotu – określa prędkość, z jaką można latać w tych grach, w których jest to możliwe.
- Do ustawień gry dodano opcję „Wyjście poza granice”, która powstrzyma graczy przed opuszczaniem granic wyspy w trakcie gier.
- Wł., Wył. (Domyślnie: Wł.)
- Dodano opcję limitów materiałów.
- Brak, 100, 150, 200, 300, 400, 450, 500, 750, 999, 2000 (Domyślnie: 500)
Poprawki błędów i ulepszenia
- Naprawiono błąd, który powodował, że ustawienia gry nie były zapisywane z aktualizacji na aktualizację.
- Ustawienia gry na wyspach nie będą się już resetować.
- Obszar obrażeń pułapki z zatrutymi strzałkami będzie utrzymywać się po jej uruchomieniu.
BRONIE I PRZEDMIOTY
- Do zakładki przedmiotów jednorazowych w ekwipunku trybu kreatywnego dodano klejnot – kryształową lamę.
- Użyjcie jej w połączeniu z generatorem przedmiotów i strefą punktowaną, by zaprojektować własny napad.
- Strzelba bojowa
- Półautomatyczna
- Mieści 10 nabojów.
- Wystrzeliwuje 9 śrucin na nabój. Obrażenia bazowe: 73/77/81 pkt.
- Ma mały rozrzut i dużą szybkostrzelność.
- Mnożnik trafienia w głowę: x1,7.
- Przeładowuje 2 naboje naraz.
- Dostępna w wariantach rzadkim, epickim i legendarnym.
- Półautomatyczna
Poprawki błędów i ulepszenia
- Gracze nie pozostają już niewidoczni po likwidacji w czasie trwania efektów Bomby Cienia. Bomba Cienia została przywrócona do gry.
NARZĘDZIA KREATYWNE I SMARTFON
- Możecie teraz „sprintować” w czasie lotu, by poruszać się znacznie szybciej.
- Jeśli chcecie przyspieszyć w locie, po prostu przytrzymajcie swój przycisk sprintu.
- Dodano możliwość zmiany bazowej prędkości lotu.
- Do wyboru są wartości x 0,5, x 1, x 1,5, x 2 i x 3 (Domyślnie: x 1).
- Aby zmienić prędkość podczas lotu:
- Na klawiaturze: należy wcisnąć klawisz C.
- Na kontrolerach: należy wcisnąć przycisk krzyżaka w dół.
- (Niedługo dodamy sterowanie na urządzeniach mobilnych – razem z kompletnie zmienionym schematem przełączania opcji!)
- Zwiększono limit wyboru w funkcji wyboru wielu elementów – z 20 elementów do 100.
Poprawki błędów i ulepszenia
- Pól budowli nie można już wklejać w powietrzu przy użyciu funkcji wyboru wielu elementów, jeśli pola te nie opierają się na innych elementach.
- Podczas korzystania z funkcji wyboru wielu elementów teksty „Obróć” i „Upuść” nie są już wyświetlane przy poruszaniu elementów wyrównanych do siatki.
- Kierunek, w którym zostały obrócone banany, papryczki i grzyby nie resetuje się już przy wklejaniu.
- Obiekty zaznaczone przy użyciu funkcji wyboru wielu elementów nie są już resetowane, jeśli gracz próbuje zaznaczyć elementy w liczbie przekraczającej limit.
- Obiekty nie są już przesunięte względem siatki przy próbie umieszczenia nieparzystej liczby jednostek przy użyciu funkcji wyboru wielu elementów.
- Używanie funkcji wyboru wielu elementów na obiekcie znajdującym się poza wyspą nie pozwala już zmieniać wielkości obiektów na siatce.
GOTOWCE I GALERIE
- Dodano 6 nowych gotowców z Neo-Wykrzywionych.
- Dodano 3 nowe galerie budynków z Neo-Wykrzywionych.
- Dodano galerię rekwizytów z Neo-Wykrzywionych.
- Dodano galerię samochodów z Neo-Wykrzywionych.
- Dodano galerię hologramów z Neo-Wykrzywionych.
- Dodano chodniki z Neo-Wykrzywionych do galerii B ulicy.
- Dodano drzewa z Neo-Wykrzywionych do galerii przyroda, drzewa.
- Dodano kwiaty z Neo-Wykrzywionych do galerii przyroda, dżungla.
- Dodano więcej elementów do galerii B ogólnych rekwizytów.
Poprawki błędów i ulepszenia
- Trawa nie przenika już przez rekwizyt „Pizzowy Piotruś”.
- Kupki śmieci z galerii A ogólnych rekwizytów są już widoczne dla graczy korzystających z mobilnej wersji Fortnite.
- Utwory „Elekt. jazda” i „Elektr. groove” powróciły do urządzenia radia z galerii wizualizatora.
URZĄDZENIA
- Do ekwipunku w trybie kreatywnym dodano menadżer potworów. Pozwala on zmieniać cechy potworów, które pojawiają się w generatorach potworów.
- Należy użyć jednego menadżera potworów na każdy typ potwora, który ma być zmieniony.
- Typy: bies, czerwony bies, brutal, czerwony brutal, dystansowy, megabrutal
- Zdrowie: Domyślne, 1, 5, 10, 25, 50, 100, 200, 500, 1000, 2000, 5000
- Punkty: 1, 2, 3, 4, 5, 10, 15, 20, 50, 100
- Obrażenia zadawane graczom: Żadne, Domyślne, 1, 2, 5, 10, 20, 25, 50, 100, 150, 200, 500
- Obrażenia zadawane otoczeniu: Żadne, Domyślne, 1, 2, 5, 10, 20, 25, 50, 100, 150, 200, 500
- Dodano nowe urządzenie: latającą platformę.
- Można ją umieścić w dowolnym miejscu. Pozwala na budowanie w powietrzu.
- Budując, najpierw umieszczajcie latającą platformę. Umieszczenie jej na istniejącej budowli może zniszczyć tę budowlę.
- Znany błąd: korzystanie z narzędzia wyboru wielu obiektów na latającej platformie powoduje przy próbie umieszczenia w grze zniszczenie wszystkiego, co na niej zbudowano.
- Dodano urządzenie: dmuchawę.
- Unosi graczy w powietrze.
- Do galerii wyzwań dodano boczek.
- Dodano nowe opcje urządzenia obszaru punktowanego.
- Dodano opcję „Drużyna”. Sprawia ona, że punkty za przynoszenie rzeczy do danej strefy może otrzymywać tylko określona drużyna.
- 1–16 lub wszystkie (Domyślnie: wszystkie)
- Dodano opcję zmiany akcentu kolorystycznego, co pomaga odróżniać od siebie różne urządzenia obszaru punktowanego.
- Biały, błękitny, czerwono-pomarańczowy, złoty, zielone jabłuszko, fuksjowy, pomarańczowy, akwamarynowy, beżowy, fioletowy, neonowy zielony, modry, zielononiebieski, różowy, zielony (Domyślnie: zielononiebieski)
- Dodano nowe opcje urządzenia celu.
- Dodano opcję „Wyświetl obrażenia liczbowo”. Wskazują one, ile obrażeń otrzymuje uszkadzany cel.
- Wł. Wył. (Domyślnie: Wył.)
- Poprawiono pasek zdrowia urządzenia celu. Jego kolor pokazuje teraz, czy cel jest własny, czy wrogi (Własny oznaczany jest kolorem niebieskim, a wrogi – czerwonym).
- Dodano opcję „Wyświetl obrażenia liczbowo”. Wskazują one, ile obrażeń otrzymuje uszkadzany cel.
- Do wybuchowej beczki dodano nową opcję.
- Dodano opcję „Pokaż obrażenia liczbowo”. Wskazują one, ile obrażeń otrzymuje uszkadzana beczka.
- Wł., Wył. (Domyślnie: Wył.)
- Dodano nową opcję monety.
- Dodano opcję „Drużyna zbierająca”. Określa ona, która z drużyn może zebrać daną monetę.
- Wszystkie, Drużyny 1–16 (Domyślnie: Wszystkie)
- Dodano opcję „Drużyna zbierająca”. Określa ona, która z drużyn może zebrać daną monetę.
- Dodano opcję „Drużyna”. Sprawia ona, że punkty za przynoszenie rzeczy do danej strefy może otrzymywać tylko określona drużyna.
Poprawki błędów i ulepszenia
- Paski zdrowia urządzeń celu będą teraz zawsze wyświetlać się poprawnie, zgodnie z wybranymi ustawieniami.
- Generatory potworów powinny już ściślej trzymać się ustawienia „Licznik czasu fali” w przypadku niższych wartości.
- Potwory pojawiające się na piaszczystej wyspie nie otrzymują już zawyżonych obrażeń od upadku.
- Model urządzenia celu nie zmienia się już w model generatora po wyjściu i powrocie na wyspę.
INTERFEJS I OPCJE SPOŁECZNOŚCIOWE
- Dopasowano kolor znaczników celów w grze, które trzeba atakować i których trzeba bronić, do kolorów odpowiadających im elementów interfejsu.
- Własne cele oznaczone są kolorem niebieskim, a wrogie – czerwonym.
- „Powalenia” w tabeli wyników zmieniono na „likwidacje”
Poprawki błędów i ulepszenia
- Jeśli nie ma remisu, dwie najlepsze drużyny znajdują się na właściwych miejscach w tabeli.
- Kolumny tabeli pokazujące wyniki w czasie rzeczywistym aktualizują się poprawnie, gdy śledzone przez nie statystyki zmienią się pomiędzy meczami.
- Domyślny typ interfejsu nie pokazuje już tekstu „Pozostało celów”, gdy na mapie nie ma żadnych urządzeń celu.
- Tabela wyników rundy finałowej w grze ma teraz w tytule numer rundy, a nie tekst „Tabela wyników”.
- Tabela wyników danej rundy pokazuje numer danej rundy w kontekście ogólnej liczby rund (Przykładowo: „Runda 2” to od teraz „Runda 2/3”).
- Pasek zdrowia urządzenia celu nie znika już po odrodzeniu się.
- Czarne paski na początku gry na konsolach Xbox One i Switch rozciągają się teraz na cały ekran.
WYDAJNOŚĆ
- Naprawiono błędy, które powodowały poważne zacinanie się gry po użyciu urządzenia Bariery, sekwencera muzycznego lub generatora deskolotek.
- Poprawiono wydajność niektórych interakcji ze Smartfonem, by zredukować zacinanie się gry.