Według najnowszych doniesień Google chce jeszcze uratować Stadia m.in. przez zmianę marki na Google Steam. Firma rozmawia również z firmami takimi jak Peleton.
Oprócz marki zmienił się także cel usługi. Teraz platforma ma umożliwiać innym partnerom przesyłanie strumieniowe gier. Technologia ta będzie nosiła nazwę Google Stream.
Według Business Insidera osoby zaznajomione z planami Google, twierdzą, że firma zmienił priorytety. W raporcie możemy przeczytać:
W międzyczasie platforma konsumencka Stadia została pozbawiona priorytetu w Google, jak powiedzieli wtajemniczeni, ze zmniejszonym zainteresowaniem negocjowaniem przebojowych tytułów stron trzecich.
Teraz trwają rozmowy z takimi firmami jak Peleton, Capcom i Bungie. Co więcej, rozmowy te mają być już na bardzo zaawansowanym poziomie. Chociaż Bungie ma nadal wspierać Stadia to nie jest jasne w jaki sposób wykupienie przez Sony wpłynie na dalszą współpracę z Google. Rozmowy te miały również nakłonić Capcom do uruchomienia wersji demonstracyjnych nowych tytułów.
Zobacz: Battlefield 2042 – następną aktualizację przesunięto na marzec
Technologia została z powodzeniem wprowadzona w AT&T, gdzie kliencie mogli grać strumieniowo w Batman: Arkham Knight bezpośrednio z pozycji przeglądarki internetowej. Rzecznik Google – Patrick Seybold skomentował to tak:
W zeszłym roku ogłosiliśmy nasze zamiary pomocy wydawcom i partnerom w dostarczaniu gier bezpośrednio graczom i pracujemy nad tym. Pierwszym przejawem naszej współpracy z AT&T, która oferuje Batmanowi: Arkham Knight dostępny dla swoich klientów za darmo.
Google ogłosiło na początku zeszłego roku, że zamyka swoje wewnętrzne studia. Znawcy twierdzą, że priorytetem Stadia jest teraz stopniowe wydawanie tytułów od niezależnych deweloperów. Mówi się, że jest to znacznie tańsze przedsięwzięcie niż próba zabezpieczenia wysokobudżetowych gier AAA.
Seybold dodał:
Chociaż nie będziemy komentować żadnych plotek ani spekulacji dotyczących innych partnerów branżowych, nadal koncentrujemy się na wprowadzaniu świetnych gier na Stadia w 2022 roku. Przy ponad 200 obecnie dostępnych tytułach spodziewamy się, że w tym roku do platformy zostanie dodanych kolejnych 100 gier, a obecnie w Stadia Pro dostępnych jest 50 gier.