Half-Life: Alyx zyskało właśnie wsparcie ze strony Valve w postaci narzędzi deweloperskich, dostępnych dla społeczności poprzez Warsztat Steam.
Oto nadeszła chwila, na którą czekało wielu fanów Half-Life i Half-Life: Alyx. Udostępnienie narzędzi dla deweloperów to nowa era w modowaniu gier, jak również dla całej społeczności zebranej wokół Alyx.
Zobacz: Half-Life: Alyx powodem wzrostu sprzedaży gogli VR
Z udostępnionymi właśnie narzędziami będzie można tworzyć nowe poziomy, modele, tekstury oraz animacje do gry. A przeszukując Warsztat Steam zyskamy dostęp do wszystkiego, co stworzy społeczność. Niezależnie od tego, czy zamarzy nam się stworzenie wielkiego sandboxa, czy może odtworzenie sceny z pierwszych dwóch Half-Life’ów – wszystko jest możliwe.
Zobacz: Mod do Half-Life: Alyx pozwala przejść grę bez systemu VR
Narzędzia zostały dokładnie opisane w dokumentacji, dostępnej tutaj, a dostęp do Warsztatu Steam zyskacie przez tę stronę. Valve już planuje dodawać i poprawiać narzędzia w kolejnych tygodniach.
Zawartość narzędzi developerskich Half-Life: Alyx:
- Hammer, edytor poziomów Source 2
- Material Editor
- ModelDoc – narzędzie do przeglądania i edycji modeli, wraz z ich animacjami, kolizjami i innymi cechami
- AnimGraph – narzędzie do tworzenia animacji
- Particle Editor – do efektów cząsteczkowych
- Subrect Editor – pomagający przy tworzeniu tekstur
- Source Filmmaker – do renderowania filmów i animacji
Do narzędzia dołączone zostały przykładowe mapy, a także oryginalne mapy Half-Life: Alyx, które można przeglądać i traktować jako referencje. Oprócz tego w zestawie znajduje się wersja gry na Linuxa, obsługująca API Vulkan.