Jade Raymond podczas GamesBeat Summit wypowiedziała się w sprawie lootboxów w Battlefield II oraz przyszłości gier w chmurze.
Jade Raymond były producent Assassin’s Creed, a obecny dyrektor EA Motive, znalazła się wśród najbardziej popularnych przedstawicieli branży, którzy wzięli udział w GamesBeat Summit 2018 w Strawberry, Mill Valley w Kalifornii.
W wywiadzie udzielonym dla serwisu GamesBeat’s została poproszona komentarz w sprawie usunięcia skrzynek ze Star Wars Battlefront II, przyznała, że system ten był błędem.
Zespół bardzo ciężko pracował nad tą grą i muszę przyznać, że wiele się przy tym nauczyliśmy, teraz z tej nauki wyciągniemy wnioski. EA jest firmą, która uczy się na własnych błędach i nie popełnia ich dwa razy.
Dla przypomnienia EA Motive pracowało nad kampanią fabularną Star Wars Battlefront II, w której system skrzynek nie był wykorzystywany. Studio pracuje teraz nad zupełnie nowym tytułem, który być może zostanie ujawniony w czerwcu na E3.
Jade opowiedziała o swojej własnej wizji przyszłości gier AAA i wspomniała o grach w chmurze i streamingu jako głównym czynniku zmian.
Sądzę, że wiele czynników będzie w drastyczny sposób zmieniać branżę i to w ciągu kilku najbliższych lat. W śród nich możemy wymieniać gry w chmurze oraz streaming. Z kreatywnego punktu widzenia jest wiele nowych możliwości jeżeli chodzi o sposoby dotarcia do graczy.
Spójrzmy na Assassin’s Creed, w tamtych czasach królowała trzecia generacja konsol, co umożliwiło twórcom zrobienie gry, która pozwalała wykorzystać całą moc obliczeniową tych urządzeń. Dzięki temu mogliśmy zrobić otwarty świat i umożliwić graczom wspinanie się i wchodzenie wszędzie gdzie była taka możliwość.
Jeżeli teraz pomyślisz o chmurze będziesz miał obawy związane z kosztami oraz liczbą dostępnych serwerów, ale technicznie jest możliwość aby symulować w chmurze prawdziwy świat i renderować to wszystko z wykorzystaniem prawdziwej fizyki. Możesz wtedy zapomnieć o setce AI i mieć tysiące żywych graczy na mapie, którzy będą mogli robić zawsze coś innego, wtedy zaczniemy widzieć też rzeczy, które wcześniej były dla nas niemożliwe.
Gry w chmurze od dawna są tematem dyskusji w branży. W tym roku powinno wreszcie ujrzeć światło dzienne Crackdown 3, którego tryb multiplayer ma wykorzystywać technologię Cloudgine. Została ona zintegrowana z Unreal Engine 4 po tym jak Epic, przejął szkockiego dewelopera. Wkrótce przekonamy się czy potencjał technologii przełoży się na rewolucyjne zmiany w grach.
Źródło: wccftech