Strona głównaEsportJaponia dostosowuje prawo do wymagań esportu. Kolejny krok ku elektronicznej rywalizacji na...

Japonia dostosowuje prawo do wymagań esportu. Kolejny krok ku elektronicznej rywalizacji na Igrzyskach Olimpijskich?

Jak do tej pory Japonia była plamą na mapie esportowych wydarzeń na świecie. Najnowsze zmiany w tamtejszym prawie mogą zmienić ten stan rzeczy.

Nie dziwiło Was nigdy dlaczego w Japonii praktycznie nie organizuje się turniejów esportowych, a jeśli już to na bardzo małą skalę? Japończycy są przecież ogromnymi fanami nowinek technologicznych i jednym z największych rynków zbytu jeśli chodzi o gry – co prawda głównie na konsole, ale jednak. A mimo to turniejów esportowych z dużymi pulami nagród było tam jak na lekarstwo. Wkrótce sytuacja ta powinna ulec zmianie, a to dzięki wprowadzanym zmianom w prawie – bo to właśnie przez względy prawne nie było do tej pory możliwości organizowania turniejów takich, jak w innych częściach świata. Wszystko przez hazard – aby obronić się przed mafiami, które starały się przejąć internetowe kasyna, ustawodawcy kraju kwitnącej wiśni wprowadzili obostrzenia, według których w internetowych rozgrywkach maksymalnie można było wygrać równowartość ok. 3000 złotych. A to przecież bardzo skromna kwota w porównaniu z tymi, które padają łupem zawodników na wielu turniejach. 😉

Popularność i moda na esport dotarła jednak i w ten zakątek świata, a władze nie mogły dłużej tej kwestii ignorować. Oprócz zniesienia powyższego limitu powołano również do życia Japoński Związek Sportów Elektronicznych. Wszystkie te zmiany powinny nie tylko uruchomić organizowanie w Japonii esportowych wydarzeń z prawdziwego zdarzenia, ale też mogą być elementem przygotowań do wprowadzenia esportu na Igrzyska Olimpijskie. Według niektórych informacji powinniśmy się tego doczekać w 2024 roku, zresztą sam MKOL coraz śmielej bada temat obecności esportu na IO – że wspomnę tylko przedolimpijski turniej StarCrafta II podczas trwających właśnie zimowych IO w Pjongczang. Powyższe zmiany mogłyby też sugerować, że z wprowadzeniem esportu na IO celuje się wcześniej, bo w rok 2020 i Igrzyska w Tokio, ale tam lista konkurencji jest już prawdopodobnie zamknięta, więc szanse na to są moim zdaniem praktycznie zerowe. Jednak co się odwlecze…

Jaki esportowy tytuł mógłby być Waszym zdaniem najmocniejszą stroną japońskich zawodników?

Źródło: Esportsobserver

Bądź na bieżąco

Obserwuj GamingSociety.pl w Google News.

Zbigniew Pławecki
Redaktor, specjalista ds. esportu

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Treść komentarza
Wpisz swoje imię