Strona głównaWiadomościMicrosoft wyjaśnia dlaczego zakup Activision Blizzard to dobry ruch

Microsoft wyjaśnia dlaczego zakup Activision Blizzard to dobry ruch

Satya Nadella – CEO Microsoftu wyjaśnił dlaczego firma uważa, że wykupienie Blizzarda było dobrym pomysłem. Jest to sposób na dotarcie do 4,5 miliarda graczy.

Dyrektor generalny Microsoftu, Satya Nadella omówił chęć wykupienia Activision Blizzard. Transakcja nie została jeszcze zatwierdzona przez organy regulacyjne, ale może stać się największą transakcją rynku gier. Podczas dzisiejszej prezentacji Nadella przedstawił swoje przemyślenia dotyczące wykupu oraz odpowiedział jakie to daje korzyści na przyszłość.

Zobacz: Microsoft przejmuje Activision Blizzard, czy Bobby Kotick utrzyma swoje stanowisko?

Na początku stwierdził, że misja Activiosn Blizzard, aby łączyć i angażować świat poprzez epicką rozgrywkę pokrywa się z misją Microsoftu. Zauważył także, że rynek gier jest najszybciej rozwijającą się branżą rozrywki. Microsoft wykupił Blizzard bo wierzy, że Xbox ma jeszcze dużo miejsca na rozwój. W tej chwili jest około 3 miliardów graczy, a przewiduje się, że do 2030 będzie ich 4,5 miliarda.

Widzimy więcej graczy, więcej streamerów, więcej tytułów i więcej nowych wydawców gier niż kiedykolwiek wcześniej.

Musimy ułatwić ludziom łączenie się i granie w świetne gry, gdziekolwiek, kiedykolwiek i jak chcą. Dziś mamy do czynienia z silną globalną konkurencją ze strony firm, które generują większe przychody z dystrybucji gier niż my z naszego udziału w sprzedaży gier i subskrypcje. Potrzebujemy więcej innowacji i inwestycji w tworzenie treści oraz mniej ograniczeń w dystrybucji.

Microsoft stara się stworzyć rzekę rozrywki, w której treść i handel przepływają swobodnie, napędzając renesans w grach, aby uczynić gry bardziej inkluzywnymi i dostępnymi dla wszystkich.

Kiedy myślimy o naszej wizji tego, czym może być metaverse, wierzymy, że nie będzie jednego, scentralizowanego metaverse i nie powinno być. Musimy wspierać wiele platform Metaverse, a także solidny ekosystem treści, handlu i aplikacji. W grach postrzegamy metaverse jako zbiór społeczności i indywidualnych tożsamości zakotwiczonych w silnych franczyzach treści, dostępnych na każdym urządzeniu. fantastyczna rozrywka wraz z nowymi technologiami, społecznościami i modelami biznesowymi jest dokładnie tym, o co chodzi w tej transakcji.

Kolejnym elementem kluczowym mają być gry mobilne, które stanową ogromny segment Blizzarda. Konkretnie chodzi o King, studio odpowiedzialne za Candy Crush, jedną z najbardziej dochodowych gier mobilnych.

Ponadto Nadella powiedział, że ta umowa ma wielką wartość, jeśli chodzi o znajdowanie nowych graczy i łączenie społeczności. Zwrócił uwagę, że Activision Blizzard posiada sieć prawie 400 milionów aktywnych graczy miesięcznie w 190 krajach.

Wraz z Activision Blizzard będziemy mieć jedną z największych i najbardziej zaangażowanych społeczności w branży rozrywkowej i cieszymy się, że możemy stworzyć nowe możliwości zarówno dla wiodących wydawców, jak i dla osób indywidualnych i małych zespołów, aby tworzyć i zarabiać na swoich dziełach całej tej społeczności.

Zwrócił także uwagę na kwestie grania w chmurze. Wykupienie AB pomoże rozwijać granie w chmurze i da dostęp do takich gier jak Overwatch i Diablo w ramach Game Pass. Wreszcie nawiązała do kontrowersji w Activision Blizzard dotyczących molestowania seksualnego i dyskryminacji kobiet. Powiedział, że kultura firmy jest jego priorytetem numer jeden.

Oczekuje się, że finalizacja transakcji może odbyć się  pomiędzy lipcem 22 a czerwcem 23. Z pewnością ze względów pranych nie poznamy szczegółów tej transakcji. Bobby Kotick ma podobno opuścić firmę po sfinalizowaniu transakcji.

Jeśli umowa zostanie sfinalizowana, Microsoft przejmie na własność kilka ogromnych franczyz Activision Blizzard, w tym Call of Duty, Warcraft i Candy Crush i wiele innych.

Bądź na bieżąco

Obserwuj GamingSociety.pl w Google News.

SoSlowGamer
SoSlowGamer
Redaktor, szef działu retro

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Treść komentarza
Wpisz swoje imię