Minecraft właśnie osiągnął ogromny krok milowy jeśli chodzi o ilość sprzedanych egzemplarzy. Przebił 200 milionów, co oznacza 20 milionów w ciągu ostatniego roku.
Ten rok to dla Mojang 11 rocznica odkąd na świecie pojawiła się publiczna Alpha ich największego hitu – Minecrafta. Firma świętowała tę rocznicę tuningiem nazwy (teraz to Mojang Studios) i delikatnymi zapowiedziami kilku nowych gier. Ale języczkiem uwagi firmy nadal jest świat z klocków – nic dziwnego, biorąc pod uwagę wyniki sprzedaży.
Szefowa studia, Helen Chiang, podzieliła się z dziennikarzami wpisem na blogu, gdzie szczegółowo opisała zmiany, jakie dotknęły grę w ciągu ostatnich miesięcy. W marcu Mojang wypuściło światy edukacyjne za darmo, co miało pomóc w sytuacji masowego zamykania szkół z powodu koronawirusa. Do tego oczywiście coraz większe zainteresowanie wzbudza wersja wspierająca ray-tracing.
10. rocznica powstania gry oznaczała dla firmy 176 milionów sprzedanych egzemplarzy. Aktualne przebicie progu 200 milionów oznacza ponad 24 miliony kopii sprzedanych w ciągu jednego roku. Miesięcznie w grę gra 126 milionów osób – w tym prawdopodobnie grających w chińską, darmową wersję.
Minecraft to nie tylko aktywne granie, ale też oglądanie jak grają inni. W zeszłym roku była to najchętniej oglądana gra na Youtube, przekraczając 100 miliardów odsłon. Dla porównania, drugi w zestawieniu Fortnite miał niecałe 61 miliardów.
Jak myślicie, jaka będzie przyszłość gry?