Historia dzieje się na naszych oczach. Pierwszy zawodowy gracz podpisał umowę sponsorską z firmą Adidas. Jak myślicie, o kogo chodzi? Tak, szczęśliwcem jest Tyler ‘Ninja’ Blevins, który w ten sposób został twarzą jednej z największych firm sportowych na świecie.
Tyler ‘Ninja’ Blevins we wtorek oficjalnie ogłosił podpisanie umowy sponsorskiej z niemiecką firmą sportową Adidas. Streamer jest pierwszym w historii zawodowym graczem, któremu się to udało. Nie jest to pierwszy wyczyn Amerykanina. Był on również pierwszym esportowcem, który trafił na okładkę magazynu ESPN.
Dla Adidasa nie jest to zupełnie nowe doświadczenie. Niemiecka firma już wcześniej interesowała się esportem. Niedawno została sponsorem duńskiej drużyny North. To pokazuje, że elektroniczna rywalizacja cały czas przebija się do tzw. mainstreamu. Coraz więcej osób wie, czym jest esport i coraz więcej firm chce w niego inwestować. Esport ma być też ważną częścią 5. sezonu serialu The Ballers, tworzonego przez HBO GO.
Ninja to streamer, o którym jest ostatnio szczególnie głośno. Na początku tego miesiąca ogłosił, że odchodzi z Twitcha i przenosi się na Mixera, który należy do Microsoftu. Według niepotwierdzonych informacji otrzymał za to 50 mln dolarów.