Sztuczna inteligencja NVIDII w ciągu 4. dni od zera napisała grywalnego Pac-Mana. W sam raz by zdążyć na czterdziestolecie gry.
Pac-Man trafił do salonów gier 22 maja 1980 roku. Zaprojektowanie i napisanie kodu gry zajęło programistom 17 miesięcy. Teraz po 40 latach, NVIDIA potrzebowała zaledwie 4 dni, żeby wyszkolić swoją sztuczną inteligencję GameGAN do zrobienia tego samego.
GameGAN to sztuczna inteligencja wykorzystywana do generowania i wykrywania fotorealistycznych zdjęć ludzi, którzy nie istnieją. Po wykonaniu 50 000 sesji gry, AI otrzymało zadanie odtworzenia gry z uwzględnieniem pełnych jej zasad. GameGAN zrobił to od podstaw bez znajomości choćby linijki kodu oryginalnej gry. Pac-Man został kompletnie odtworzony tylko na podstawie obserwacji.
W temacie wypowiedział się Rev Lebaredian wiceprezes Nvidii ds. Technologii symulacji:
W ostatnich latach powstało wiele sztucznych inteligencji, które potrafią grać w gry. Ale to pierwszy GAN, który może odtworzyć samą grę jako całość.
Jak wyjaśnia blog Nvidii:
Gdy sztuczny agent GAN (inny AI) gra w grę generowaną przez GameGAN ten reaguje na działania agenta i generuje nowe ramki środowiska gry w czasie rzeczywistym. GameGAN może generować układy gier, których nigdy wcześniej nie widział, jeśli zostanie przeszkolony w zakresie scenariuszy z gier z wieloma poziomami i wersjami.
Sam proces jest podobny do generowania procedur, które były tworzone w późnych latach 70, jednak jest on znacznie bardziej wydajny. A w skrócie oznacza to, że sztuczna inteligencja generuje w locie kolejne klatki animacji w zależności od tego co zrobi gracz.
Zobacz: W PlayStation 5 i Xbox Series X kluczowy jest procesor
GameGAN Pac-Man to w pełni funkcjonalna gra, w którą będą mogli grać żywi gracze oraz sztuczna inteligencja. Gra ma zostać wydana online jeszcze tego lata. A tak wygląda próbą gry: