Jeżeli śledzicie sytuację związana z zamówieniami przedsprzedażowymi na konsole nowej generacji to wiecie, że nie wszyscy mogą otrzymać swoje zamówienie. Dodatkową burzę w sieci wywołał jeden z pracowników dużego sklepu z elektroniką twierdząc, że partia PS5 jest uszkodzona.
Wczoraj na Twitterze Patryk Fejfer zamieścił wpis z informacją, ze kontaktował się z nim pracownik xkom.pl i poinformował o braku możliwości realizacji jego zamówienia na PS5. Powodem ma być wada fabryczna płyty głównej wszystkich konsol jakie trafiły do Polski.
Huh, to się robi ciekawe.@xkom_pl zadzwonił z informacją, że partia PS5 nie przyjdzie w terminie… ze względu na wadę fabryczną (wadliwa płyta główna). Co najlepsze – problem ponoć dotyczy całego rzutu na Polskę. MM rzekomo wysyła informacje o anulowaniu preorderów.
Kurde.
— Patryk Fejfer (@PatrykFejfer) November 7, 2020
Inni użytkownicy również otrzymywali podobne informacje od pracowników xkom.pl. Na szczęście sklep zajął się badaniem sprawy.
Ze mną również kontaktował się wasz konsultant, wspomniał o braku konsoli na premierę, ze wględu na usterkę płyty głównej.
— Mateusz Pędzich (@matek1902) November 7, 2020
Polski oddział PlayStation nie wydał jeszcze oficjalnego oświadczenia w tej sprawie. Na szczęści rzecznik prasowy x-kom uspokoił, że był to tylko błąd jednego z pracowników, a sklep nie miał jeszcze na magazynie ani jednej sztuki konsoli PS5. Problemy z dostępnością sprzętu są globalne. Nic zatem nie wskazuje na to, że chodzi o uszkodzone płyty główne czy inne ukryte wady sprzętu. Smutna wiadomość jest taka, że gracze, którzy zakupili PS5 w sklepie x-kom nie dostaną jej w dniu premiery.
Poniżej pełne wyjaśnienie rzecznika prasowego x-kom jaki otrzymała ekipa serwisu Antyweb:
Jestem totalnie zaskoczony taką informacją, szczerze nie wiem skąd nasz pracownik to wziął, będziemy to wyjaśniać. Do tej pory w naszym magazynie nie było nawet jednej PS5, więc nie ma mowy o jakimkolwiek odsyłaniu czegokolwiek do producenta. Faktem jest, że nie wyślemy w dniu premiery konsol PlayStation 5. Ma to związek z globalnym problemem z dostępnością tych konsol na rynku i nie znam tego przyczyn. Naszych klientów prosimy o cierpliwość. Dajemy też możliwość anulowania zamówienia i zwrotu pełnej sumy lub zmiany zakupu na desktopa z serii G4M3R z 500-złotowym rabatem. I jeżeli ktoś z nami zostanie, zdecyduje się poczekać na dostawę PlayStation 5 lub zamieni swoje zamówienie na G4M3Ra, dodatkowo dostanie bon w wysokości 100 złotych na dowolne zakupy w x-komie. Bon jest na jakikolwiek towar w naszej ofercie, ale coś czuję, że zostanie przez większość graczy wykorzystany jako zniżka na jakąś grę, żeby móc wypróbować możliwości najnowszej generacji PS-a na jakimś nowym tytule. Albo na dodatkowy pad.
Nie pozostaje zatem nic innego jak uzbroić się w cierpliwość i czekać na konsolę.
xkom to qrwy. Tak samo zaczęli sprzedawać konsole ps5 wcześniej za 2449 zl po czym anulowali zamówienia bo to był błąd pracownika. Identyczna sytuacja. Kłamcy i oszuści. Nienawidzę tego sklepu już od dawna i dają kolejne powody żeby trzymać się od nich z daleka