Upewnijcie się, że po zakupie swojej kopii Ratchet & Clank: Rift Apart, gra otrzyma wszystkie aktualizacje. Jedna z nich wprowadzi bowiem dodatkowy tryb grafiki.
Ten dodatkowy tryb w nowym dziele Insomniac Games to wyświetlanie 60 klatek na sekundę z aktywnym ray tracingiem. To bardzo podobny zabieg do tego, który Insomniac zrobiło z Marvel’s Spider-Man: Miles Morales – będziemy mogli odrobinę obniżyć rozdzielczość, by w zamian zyskać realistyczne oświetlenie i utrzymać grę w płynnych 60 klatkach.
Zobacz: Insomniac ujawnia listę achievementów dla Ratchet & Clank: Rift Apart
Pierwszy update wprowadzi też usprawnienia dla dedykowanego trybu wydajności, z 60FPS, ale bez ray tracingu. Autorzy zamieścili na TT krótki klip, prezentujący jak wygląda Ratchet & Clank: Rift Apart z aktywnym RTX. Klip możecie zobaczyć poniżej:
Players who update #RatchetPS5 on launch day gain access to our Performance & Performance RT Modes.
Enjoy a sneak peek at 60fps gameplay with ray-tracing enabled! pic.twitter.com/85ecP4LDZl
— Insomniac Games (@insomniacgames) June 5, 2021
Graczom, zainteresowanym tym jak twórcom udało się osiągnąć takie efekty, Insomniac odpowiada, że dokonano tego przez wykorzystanie dynamicznej bazowej rozdzielczości, przepuszczonej potem przez szeroko reklamowaną przez Insomniac funkcję temporal injection, która polega na renderowaniu jedynie połowy pixeli w każdej klatce. Podobny zabieg zastosowano już w Spider-Manie, ale gra zyskała tę funkcję po premierze.
Który tryb gry wybierzecie w Ratchet & Clank: Rift Apart? Jakości, wydajności czy 60FPS z RTX?