Wielu graczy zachwyca się rozbudowanym pokazem Ratchet & Clank: Rift Apart, ale kolejne informacje na temat gry są równie interesujące.
Wywiad udzielony serwisowi Famitsu ujawnia, że Insomniac zawarło w nadchodzącej grze – a konkretnie w jej wersji na PlayStation 5 – tryb wysokiej wydajności. Podkręca on liczbę wyświetlanych klatek na sekundę z 30 do 60. Oczywiście taki skok nie odbywa się bez uszczerbku na wyświetlanej grafice. Nie wiadomo jednak jeszcze na czym konkretnie polega zastosowany w tym przypadku kompromis.
Gracze zdążyli już natomiast chyba przywyknąć do tego rodzaju kompromisów, bo podobne tryby były już stosowane w grach na obecną generację konsol. Można jednak było oczekiwać, że next-geny obejdą się bez takich sztuczek. Nowa generacja miała w końcu oferować wysokiej jakości grafikę oraz najbardziej płynną rozgrywkę. Skoro już Ratchet & Clank ma być jedną z gier gdzie będzie trzeba wybierać, wygląda na to, że ta opcja będzie często wykorzystywana.