Bazgroły tworzone na końcu zeszytu mogą być sztuką. Red Bull powraca ze swoim konkursem Doodle Art, przypominając, że do stworzenia arcydzieła może wystarczyć kartka papieru i długopis.
Red Bull Doodle Art po raz pierwszy odbyło się w 2012 roku. Konkurs był skierowany do studentów, którzy tworzyli swoje prace w trakcie zajęć na uczelniach. Druga edycja w 2014 to ponad 32 tysiące uczestników. Tegoroczna, edycja to połączenie możliwości technicznych i wykorzystanie Web3 oraz NFT. Krajowi zwycięzcy w ramach warsztatów podczas światowego finału stworzą swoje prace w technologii NFT. A to wszystko zaczyna się od długopisu i pustej kartki.
Zgłoszone prace można oglądać TUTAJ.
Jak się zgłosić?
Do konkursu Red Bull Doodle Art zgłosić może się każda osoba, która ukończyła 18 rok życia. W Polsce zgłoszenia przyjmowane są do 2 kwietnia 2023 roku. Wystarczy stworzyć pracę na specjalnie przeznaczonej do tego karcie i wgrać ją na stronę konkursową.
Przebieg tegorocznej edycji konkursu:
- Faza aplikacji – w Polsce zgłoszenia przyjmowane są od 16 stycznia do 2 kwietnia 2023. Rysunki zgłaszać można przez stronę internetową konkursu.
- Faza selekcji – lokalne jury wybierze 30 najlepszych prac, a ich twórcy trafią do krajowego finału. Następnie, panel sędziowski oceni prace pod względem kreatywności, poziomu umiejętności artystycznych oraz sposobu, w jaki bazgroły przedstawiają radość z życia.
- Faza warsztatowa z artystą – do czasu światowego finału, krajowy zwycięzca będzie miał okazję wziąć udział w warsztatach z innymi artystami, by zaczerpnąć inspiracji przed tworzeniem pracy w formie NFT.
- Światowy Finał – wezmą w nim udział krajowi zwycięzcy z wszystkich państw biorących udział w tegorocznej edycji Red Bull Doodle Art. Finaliści spędzą 3 dni w Amsterdamie, w trakcie których wezmą udział w warsztatach i będą pracować nad pracami w formie NFT. W ostatni dzień warsztatów zostanie ogłoszony globalny zwycięzca.