Niedawna analiza Deamon’s Souls na PS5 przez DF poddała w wątpliwość 4K dla tej gry. Teraz pojawiają się informacje o Spider-Man: Remastered.
Niestety, informacje te pochodzą z oficjalnej strony PlayStation i dotyczą dwóch, bardzo wyczekiwanych gier – Spider-Man: Remastered oraz Ratchet & Clank: Rift Apart. Jak podają karty obu gier, zobaczymy w nich nie natywną rozdzielczość 4K, a tak zwaną dynamiczną. Na czym ona polega? Generowany przez grę i konsolę obraz nie będzie w 4K, a w niższej rozdzielczości, a następnie upscalowany – rozdzielczość będzie podbijana do 4K. Podobny zabieg stosowano już w PS4 Pro, znają go także posiadacze telewizorów FullHD z czasów, kiedy ta rozdzielczość nie była jeszcze standardem w polskiej telewizji.
Oprócz tych informacji, obie karty gier potwierdzają zapowiedzi twórców o dwóch trybach uruchamiania tytułów – w FullHD i 60 FPS oraz 4K (jak widać – “dynamicznym”) i 30 klatkach na sekundę. W obu przypadkach w trybie 30FPS dostępny będzie także HDR.