Strona głównaGryAktualnościSTALKER 2 na Xbox Series X z imponującą płynnością?

STALKER 2 na Xbox Series X z imponującą płynnością?

Kilka dni temu gra STALKER 2 została zapowiedziana jako konsolowy, czasowy tytuł ekskluzywny na Xbox Series X (gra ukaże się też na PC). Wygląda na to, że urządzenie Microsoftu pozwoli twórcom na osiągnięcie imponującej płynności aż 120 klatek na sekundę. Ale czy na pewno?

Kilka dni temu oficjalnie została zapowiedziana gra STALKER 2. Kontynuacja legendarnej wręcz serii postapokaliptycznych strzelanek trafi na PC-ty oraz w czasowej ekskluzywności na konsolę Xbox Series X. Na oficjalnej stronie Xboxa pojawiła się już podstrona produkcji, z której dowiadujemy się kilku ciekawych rzeczy. Przede wszystkim twórcy mogą (ale nie muszą) uzyskać płynność rozgrywki, która na aktualnie dostępnych konsolach jest niemożliwa do osiągnięcia.

Na stronie gry STALKER 2 możemy przeczytać że:

– Gry stworzone przy użyciu zestawu deweloperskiego Xbox Series X zostały zaprojektowane tak, aby wykorzystać wyjątkowe możliwości Xbox Series X. Będą prezentować niezrównane czasy ładowania, efekty wizualne, responsywność i płynność do 120 klatek na sekundę – głosi strona.

Pytanie brzmi – czy dotyczy to konkretnie STALKER 2? Komunikat jest dość ogólny i wygląda na to, że dotyczy ogólnie gier, które będą optymalizowane pod konsolę Xbox Series X. Nie jest to pierwszy raz, gdy amerykańska firma chwali się możliwością grania w 120 klatkach na sekundę. Z drugiej strony umieszczanie takiej informacji na stronie konkretnej gry jest jasną sugestią, że to właśnie ona pozwoli na rozgrywkę z taką płynnością. Dlatego komunikat może być nieco mylący.

STALKER 2 w 120 fps-ach? Raczej nie…

Prawdę mówiąc wątpię, że STALKER 2 będzie działał w 120 klatkach na sekundę na Xbox Series X, a przynajmniej nie w rozdzielczości 4K Ultra HD. Nie tak dawno dowiedzieliśmy się, że Assassin’s Creed: Valhalla będziemy oglądać tylko w 30 fps-ach. Przy wysokich rozdzielczościach nawet 60 klatek może być sporym problemem, a co dopiero 120. Może to być sporym rozczarowaniem dla graczy. Najwyraźniej rozdzielczość nadal jest dla twórców ważniejsza niż płynność rozgrywki. Ale kto wie, może dostaniemy możliwość wyboru między 4K/30 fps, a np. 1080p/60-120 fps?

Bądź na bieżąco

Obserwuj GamingSociety.pl w Google News.

Damian Jaroszewski
Damian Jaroszewski
Redaktor prowadzący, szef działów esport i hardware

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Treść komentarza
Wpisz swoje imię