Strona głównaGryAktualnościWiemy, na jakim silniku powstanie STALKER 2

Wiemy, na jakim silniku powstanie STALKER 2

STALKER 2 powstaje. To pewne. Informacja ta została potwierdzona jeszcze w 2018 roku. Teraz dowiadujemy się, na jakim silniku zostanie stworzona. Od razu uprzedzam – mamy powody do radości.

Pracownicy studia GSC Game World oficjalnie potwierdzili, że STALKER 2 zostanie stworzony na silniku Unreal Engine. Sami przyznali, że chcieli się jeszcze wstrzymać z tym ogłoszeniem, ale skoro Epic Games ujawniło to jako pierwsze, to nie było sensu dalej utrzymywać tego w tajemnicy. Zatem oficjalnie potwierdzono, że Unreal Engine zostanie wykorzystany do stworzenia STALKER 2.

To dobra wiadomość pod kilkoma względami. Przede wszystkim silnik Unreal Engine jest po prostu bardzo dobry. Jest to niezwykle rozbudowane, a zarazem dopracowane narzędzie. Dzięki temu gra powinna wyglądać i działać przynajmniej przyzwoicie. Tego samego nie można było powiedzieć o silniku X-Ray, na którym powstały poprzednie części. Miał on kilka ciekawych rozwiązań, przede wszystkim graficznych, ale jednocześnie był dziurawy i problematyczny.

Zobacz: S.T.A.L.K.E.R. 2 – pojawiły się nowe informacje o wyczekiwanej grze

Po drugie, jak zapewniają sami twórcy, dzięki temu prace nad fanowskimi modyfikacjami będą łatwiejsze i bardziej przystępne. To przecież głównie dzięki modom pierwsze części STALKER-a żyły przez tak długi czas i tak naprawdę żyją do tej pory. Jednocześnie GSC Game World nie zdradza, na jakie platformy zostanie wydany STALKER 2. Możemy jedynie domniemywać, że na liście znajdują się PC-ty. Wciąż nie znamy też dokładnej daty premiery.

Bądź na bieżąco

Obserwuj GamingSociety.pl w Google News.

Damian Jaroszewski
Damian Jaroszewski
Redaktor prowadzący, szef działów esport i hardware

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Treść komentarza
Wpisz swoje imię