STALKER 2 powstaje. To pewne. Informacja ta została potwierdzona jeszcze w 2018 roku. Teraz dowiadujemy się, na jakim silniku zostanie stworzona. Od razu uprzedzam – mamy powody do radości.
Pracownicy studia GSC Game World oficjalnie potwierdzili, że STALKER 2 zostanie stworzony na silniku Unreal Engine. Sami przyznali, że chcieli się jeszcze wstrzymać z tym ogłoszeniem, ale skoro Epic Games ujawniło to jako pierwsze, to nie było sensu dalej utrzymywać tego w tajemnicy. Zatem oficjalnie potwierdzono, że Unreal Engine zostanie wykorzystany do stworzenia STALKER 2.
S.T.A.L.K.E.R. 2 is powered by Unreal Engine: pic.twitter.com/RdDWr4yYj3
— S.T.A.L.K.E.R. OFFICIAL (@stalker_thegame) January 2, 2020
To dobra wiadomość pod kilkoma względami. Przede wszystkim silnik Unreal Engine jest po prostu bardzo dobry. Jest to niezwykle rozbudowane, a zarazem dopracowane narzędzie. Dzięki temu gra powinna wyglądać i działać przynajmniej przyzwoicie. Tego samego nie można było powiedzieć o silniku X-Ray, na którym powstały poprzednie części. Miał on kilka ciekawych rozwiązań, przede wszystkim graficznych, ale jednocześnie był dziurawy i problematyczny.
Zobacz: S.T.A.L.K.E.R. 2 – pojawiły się nowe informacje o wyczekiwanej grze
Po drugie, jak zapewniają sami twórcy, dzięki temu prace nad fanowskimi modyfikacjami będą łatwiejsze i bardziej przystępne. To przecież głównie dzięki modom pierwsze części STALKER-a żyły przez tak długi czas i tak naprawdę żyją do tej pory. Jednocześnie GSC Game World nie zdradza, na jakie platformy zostanie wydany STALKER 2. Możemy jedynie domniemywać, że na liście znajdują się PC-ty. Wciąż nie znamy też dokładnej daty premiery.