Według informacji przekazanych przez jednego z byłych programistów zatrudnionych w OtherSide, firma zwolniła cały zespół pracujący nad System Shock 3. Jednym z powodów miały być krytyczne opóźnienia.
Informacje o zwolnieniu zostały przekazane przez jednego z byłych pracowników studia ekipie serwisu VGC. W ostatnim czasie studio zostało opuszczone przez scenarzystę, reżysera, dyrektora projektu oraz głównego programistę gry. Potwierdzają to również ich profile na portalu Linkedin.
Zobacz: Gry mobilne najbardziej dochodową platformą Activision
Co więcej, w serwisie RPGCodex pojawił się anonimowy wpis jednego z programistów OtherSide, ukrywającego się pod pseudonimem Kin Corn Karn, który napisał:
Jedynym powodem, dla którego to publikuję, jest to, że widziałem tyle różnych informacji na temat kondycji firmy i stanu projektu, że mile widziane byłby informacje z pierwszej ręki.
Nie sugeruję nawet, że skończyliśmy połowę prac. Główny system był wspaniałym fundamentem, ale większość pracy polegała na opracowaniu treści, z czym byliśmy krytycznie opóźnieni. Mieliśmy Niesamowite braki zarówno pod względem rzeczywistych zasobów jak i narzędzi do wydajnej pracy.
Czy porażka projektu była słuszna? Trudno powiedzieć. Gdyby Starbreeze nie wpadł w kryzys, myślę że stworzylibyśmy coś ciekawego ze świeżą i innowacyjną rozgrywką, ale znacznie mniejszą niż to czego spodziewali się gracze. Byłoby to rozczarowujące jako kontynuacja ukochanej serii.
Wysokie oczekiwania doprowadziły do wielu kosztownych eksperymentów. Byliśmy małym zespołem i wiedzieliśmy, że nie możemy konkurować z obecnymi produkcjami zarówno pod względem jakości produkcji oraz rozmachu, więc musieliśmy być kreatywni, sprytni i dziwni. Byliśmy na dobrej drodze, aby stworzyć coś wyjątkowe i być może zabawnego, ale prawdopodobnie, nie tego oczekiwała publiczność.
Potem dodał, że obecnie nikt z ekipy deweloperskiej nie pracuje już w firmie. Nie może jednak zdradzać więcej szczegółów ze względu na ryzyko naruszenia NDA.
Zobacz: Nowa gra z serii Mafia ma być zapowiedziana w nadchodzących miesiącach
Szwedzki Starbreeze zebrał w zeszłym roku sporo gotówki, sprzedając prawa do publikacji System Shock 3. Firma poinformowała, że odsprzedała prawa do publikacji OtherSide Entertainment. Nie wiadomo na jaką dokładnie kwotę została zrealizowana transakcja. Wiadomo tylko, że jeszcze w 2017 mieli wydać 12 milionów dolarów, na dostarczenie gry na PC i konsole. Starbreeze częściowo sfinansował projekt, potem go sprzedał.
Ostatni raz System Shock był prezentowany we wrześniu 2019. Teraz raczej szybko nie powinniśmy się spodziewać kolejnych materiałów.