Strona głównaEsportSztuczna inteligencja nie dała szans mistrzom DOTA

Sztuczna inteligencja nie dała szans mistrzom DOTA

Ponad dwadzieścia lat temu mistrz świata w grze w szachy, Garri Kasparow został pokonany przez komputer. Był to symboliczny i przełomowy moment w historii komputeryzacji i sztucznej inteligencji. Kolejną symboliczną datą może okazać się 06.08.2018 kiedy to sztuczna inteligencja OpenAI Five wygrała z najlepszym graczami Dota 2.

W szranki ze sztuczną inteligencją stanęli profesjonalni gracze: Blitz, Cap, Fogged, Merlin i MoonMeande. Drużyna z wynikiem 99,95 wygrała tylko jeden z trzech meczy rozegranych z OpenAI.

W pierwszej kolejności w ramach rozgrzewki sztuczna inteligencja zmierzyła się z kilkoma osobami z publiczności. Następnie nadeszła kolej na drużynę profesjonalistów. W pierwszym meczu Open AI Five nie pozwoliło swoim oponentom na zniszczenie którejkolwiek z obronnych wież. Drugi mecz był troszeczkę bardziej wyrównany. Graczom co prawda udało się zniszczyć jedną z wież bronionych przez IA jednak nie uchroniło ich to przed ostatecznym poniesieniem porażki. Oba mecze zakończyły się w niecałe pół godziny, co jest wynikiem niezwykłym jeżeli porównamy go do zwykłych meczy trwających ok 30-40 minut. Dopiero w trzecim meczu graczom udało się odnieść zwycięstwo.

OpenAI Five na chwilę obecną może grać tylko 18 ze 115 bohaterami i nie potrafi używać umiejętności takich jak przyzwanie i iluzje. Ale jest już w stanie dobrać drużynę pod kątem wyborów przeciwnika. Świetnie radzi sobie również dostosowaniem taktyki oraz leczeniem i uzupełnianiem many. Na podstawie składu drużyn AI jest w stanie prawidłowo oceniać również szansę na wygraną. Dla pierwszego meczu określiło je na poziomie 95%, drugiego 76,2%, trzeci mecz już tylko na 2,9%. Wszystko to ostatecznie odnalazło odzwierciedlenie w rzeczywistości.

W czerwcu OpenAI zmierzyło się z pięcioma amatorskimi drużynami w tym jednej złożonej z pracowników Valve. Od tego czasu wprowadzono kilka ulepszeń w sieci botów, zwiększając czas reakcji oraz wprowadzając nowe strategie gry. Każdego dnia rozgrywa mecze, które trwałby 180 lat. Do tego celu wykorzystywanych jest 256 kart graficznych Nvidia Tesla P100 oraz 128 000 rdzeni procesorów w Google Cloud Platfrom.

Kilka miesięcy temu, kiedy OpenAI zaczynało szkolenie, kontrolowani przez nie bohaterowie Dota 2 błąkali się bez celu po mapie. W krótkim czasie opanowało podstawy obrony a niedługo potem zaawansowane strategie. Po raz kolejny gracze będą mogli zmierzyć się z AI podczas Valve International esports.

Producentem OpenAI Five jest firma badawcza, zajmująca się sztuczną inteligencją OpenAI, Jest ona wspierana przez Elona Muska, Reida Hoffmana i Petera Thiela a także wiele innych osób ze świata nauki. Firma w lutym tego roku udostępniła algorytm pozwalający na łatwe uczenie się robotów za pomocą porażki. W zeszłym tygodniu został opublikowany również raport na temat sterowania robotem za pomocy ruchów ręką.

Miejmy nadzieję, że OpenAI nie jest początkiem SkyNetu.

Źródło: venturebeat

Bądź na bieżąco

Obserwuj GamingSociety.pl w Google News.

SoSlowGamer
SoSlowGamer
Redaktor, szef działu retro

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Treść komentarza
Wpisz swoje imię