Większość z zaprezentowanych w trakcie Xbox Inside gier będzie dostępna na konsolach dwóch generacji, czyli w tym przypadku Xbox One oraz Xbox Series X. Jednym z wyjątków jest polska gra The Medium, która – zdaniem twórców – na aktualnych urządzeniach byłaby zupełnie inna.
Wojciech Piejko z polskiego studia Bloober Team w rozmowie z serwisem Gamespot przyznał, że stworzenie The Medium na konsolach obecnej generacji nie byłoby możliwe.
– Idea narodziła się w 2012 roku, jej pierwsza wersja. Oczywiście z czasem gra się zmieniała i zmieniało się nasze podejście, ale tylko kolejna generacja jest w stanie sprostać naszej wizji. Nie mogę powiedzieć o najważniejszej funkcji, bo musimy to zostawić sobie na później. Jednak mechanika zbudowana wokół dwóch światów nie byłaby możliwa do realizacji na obecnej generacji konsol – powiedział Wojciech Piejko.
Oprócz tego polski deweloper pochwalił dysk SSD w konsoli Microsoftu. Jego zdaniem to kluczowa funkcja, obok samej mocy Xbox Series X, która pozwoliła im wprowadzić w życie ich wizję w taki sposób, w jaki sobie to wyobrażali. Warto w tym miejscu też wspomnieć, że muzykę do gry tworzy legendarny już Akira Yamaoka, który za to samo odpowiadał przy serii Silent Hill.
Zobacz także: