Dzisiaj do Torchlight 3 trafiła spora aktualizacja, która zmienia sposób działania reliktów (podklas). Szczegóły opis zmian poniżej.
Dotychczas relikty były traktowane jako przedmioty dające nowe umiejętności. Można je było zakładać oraz przenosić pomiędzy postaciami za pośrednictwem relikwiarza. Chris Livingson stwierdził jednak, że tak być nie powinno.
Możliwość tworzenia, zmieniania, udostępniania i usuwania reliktów zmniejszyła ich znaczenie dla postaci. Wydawało się, że to to system poboczny, a nie coś, co naprawdę zapewniało możliwość różnorodnego budowania tożsamości postaci.
Ostatecznie relikty stały sie pełnoprawnymi podklasami, które wybieramy podczas tworzenia postaci. Zawierają one pełną kartę pięciu aktywnych i pięciu pasywnych umiejętności. Możemy zatem budować postać wokół trzeciego drzewka umiejętności już od samego początku gry. Nie ma już możliwości zmiany reliktu po stworzeniu postaci.
Zobacz: State of Play – czym pochwaliło się Sony na kolejnym pokazie?
Cztery relikty skupione wokół ognia, zimna, trucizny i elektryczności pozostają w grze. Dodano także nowy relikt. Blood Drinker to podklasa wampirów, która pozwala wysycać wrogów i w ten sposób się leczyć i zadawać obrażenia od krwawienia i wybuchów zwłok.
Do gry trafiły także mini lochy, odpowiednik piwnic w Diablo 3. Relikwiarz został z kolei zdegradowany do elementu dekoracyjnego. gracze korzystający z wczesnego dostępu dostaną przedmiot przypominający o minionej erze.
Zobacz: Xbox Series X oficjalnie zapowiedziany na listopad
Aktualizacja spowodowała, że postępy graczy zostały wyczyszczone i muszą zaczynać kompletnie od zera, aby skorzystać z nowego systemu reliktów.