Era gier AAA dobiega końca. Ubisoft poinformował, że planuje mocniej skupić się na swoich produkajch free to play.
Podczas ostatniego raportu finansowego Ubisoft zdradził swoje nowe plany wydawnicze. W przyszłości chcą polegać na grach AAA i zamiast tego włożyć większy wysiłek w darmowe produkcje.
Zobacz: Gry Ubisoftu będą od teraz nazywane Ubisoft Originals
Do tej pory wydawca informował, że rocznie wydaje trzy lub cztery duże gry premium. Regualarnie dostawaliśmy w rezultacie wszelkie Assassin’s Creedy i Ghost Recony. Frederick Duguet, Chief Financial Officer Ubisoftu, poinformował, że nie będą się już teraz skupiać na minimum gier w roku.
Zamiast tego darmowe produkcje będą regularnie aktualizowane, a gry premium dalej powstawały. Wydawca uczy się najwyraźniej ze swoich przygód z Hyper Scape czy nadchodzącą premierą Roller Champions i zmienia nieco podejście do wydawania gier. Prawdopodobnie The Division: Heartland jest kolejnym krokiem w tym kierunku.
Sean Lama, senior analyst Ubisoftu, zaznaczył dodatkowo na Twitterze, że nie oznacza to całkowitego zignorowania dotychczasowych, głośnych produkcji. Assassin’s Creedy będą dalej powstawać. Większą częścią dochodu firmy staną się jednak gry free to play.