Posiadacze PS5 w końcu doczekają się wsparcia dla Variable Refresh Rate – na pierwszy ogień idą gry takie jak CoD: Vanguard, Destiny 2 czy nowe Spider-Many.
Sony ogłosiło na blogu PlayStation, że konsola PS5 w końcu otrzyma aktualizację ze wsparciem dla Variable Refresh Rate. Aktualizacja będzie dostępna globalnie i stopniowo wprowadzana u kolejnych użytkowników.
Zobacz: PS5 – Sony aktywowało bez zapowiedzi Dolby Vision na TV Bravia?
VRR wykorzystuje możliwości HDMI 2.1, z kompatybilnymi telewizorami oraz monitorami, dynamicznie synchronizując częstotliwość odświeżania, dzięki czemu poprawia się wydajność w grach, wyeliminowane zostają ewentualne artefakty i niepożądane efekty, jak rozrywanie ekranu. Ponadto, gracze powinni odczuć poprawę w kwestii płynności animacji i szczegółowości obrazu, jak również zmniejszenia input laga.
Teraz wszystko w rękach twórców gier – tytuły już obecne na rynku można “dopakować” o VRR za pomocą aktualizacji, a w nowych wprowadzać tę funkcję od startu. Wiadomo już na pewno, że stosowne aktualizacje otrzymają następujące gry:
- Astro’s Playroom
- Call of Duty: Vanguard
- Call of Duty: Black Ops Cold War
- Deathloop
- Destiny 2
- Devil May Cry 5 Special Edition
- DIRT 5
- Godfall
- Marvel’s Spider-Man Remastered
- Marvel’s Spider-Man: Miles Morales
- Ratchet & Clank: Rift Apart
- Resident Evil Village
- Tiny Tina’s Wonderlands
- Tom Clancy’s Rainbow Six Siege
- Tribes of Midgard
Aktualizacja z VRR będzie wypuszczana przez kilka kolejnych dni, a gdy się już zainstaluje – opcja zostanie automatycznie włączona jeśli korzystacie z odpowiedniego sprzętu. Znaleźć ją można w ustawieniach obrazu konsoli. Co ciekawe, funkcję można także zaaplikować grom, które oficjalnie jeszcze jej nie wspierają – w niektórych tytułach może poprawić jakość obrazu.