Polska gra Weedcraft Inc. wydawała się skazana na sukces. Tymczasem jej twórcy mają duże problemy z odpowiednią promocją. Wszystko przez kontrowersyjną tematykę.
Weedcraft Inc. to tak naprawdę całkiem rozbudowany symulator prowadzenia biznesu. I to właśnie na tym aspekcie opiera się rozgrywka. Tematyka biznesu nie jest tutaj najważniejsza, choć z pewnością dodaje grze atrakcyjności. Wydawać się też mogło, że to idealny motor napędowy promocji tytułu. Nic bardziej mylnego.
Zobacz: Weedcraft Inc czyli Cannabis Tycoon – symulacja hodowli zioła dostępna na Steamie
Twórcy aplikacji mają duże problemy z jej promocją w mediach społecznościowych. Facebook skutecznie ucina zasięgi profilu Devolver, a YouTuberze nie śpieszą się z nagrywaniem filmów promujących grę, bo portal ich nie monetyzuje ze względu na wszechobecną w grze marihuanę.
Spójrzmy na ten piękny paradoks. Otaczają nas reklamy Mortal Kombat 11 z wyrwanymi kręgosłupami na filmach bez oznaczeń 18+. Geralt pozuje na grafikach z odciętymi głowami potworów. Nie wspominająca już o grach wojennych czy battle royale. I wszystko jest w jak najlepszym prządku. Ale zrób człowieku grę o kontrowersyjnej roślinie – ucinamy zasięgi! Dzieci patrzą! Dziwny mamy czasy…