Niedawno ujawniona funkcja Xbox FPS Boost ma się koncentrować głównie na poprawianiu doświadczenia w grach z Xboxa One.
W wypowiedzi dla podcastu Kinda Funny, Jason Ronald – szef zarządzający programu Xbox – wyjaśnił, że chociaż gry z Xboxa 360 oraz starsze mogą dostać wsparcie dla FPS Boost, to funkcję opracowano głównie z myślą o tytułach z Xboxa One. Jest to spowodowane faktem, że te w tych tytułach widać najlepsze rezultaty. Natomiast w przypadku starszych generacji nadal temat jest badany.
Microsoft twierdzi, że nowa funkcja może podwoić, a czasem nawet podnieść czterokrotnie ilość klatek wyświetlanych przez konsolę w starszych grach i to bez pomocy ze strony oryginalnych twórców. Niestety z drugiej strony nie jest ona kompatybilna z każdym tytułem. Ronald zdradził też kilka wyzwań, jakie stały przed zespołem gdy próbowano dodać wsparcie funkcji do niektórych gier. Chodzi między innymi o sytuację, gdzie niektóre postaci poruszają się dwukrotnie szybciej niż inne, albo psującą się fizykę – bo engine nie wie jak poradzić sobie z działającą szybciej niż zakładano oryginalnie grą.
Zobacz: Xbox Series X i S – potwierdzono BOOST FPS
Pierwszy pakiet gier z tą funkcją to Far Cry 4, New Super Lucky’s Tale, Sniper Elite 4, UFC 4, Watch Dogs 2. Microsoft nie zdradził jakie tytuły będą kolejne, ale powinny się pojawiać co kilka tygodni.