Seria Gears of War to bez wątpienia jeden z najważniejszych “system sellerów” każdego Xboxa od czasów 360-tki. Nic więc dziwnego, że słowa twórców gry ze studia Coalition są bardzo dokładnie analizowane. Jedna z wypowiedzi dotyczy nadchodzącego Xboxa Scarlett.
Konkretnie chodzi tu o słowa dyrektora artystycznego Coalition, Colina Penty’ego, który ujawnił, że Xbox Scarlett będzie miał już od podstaw zapewnioną obsługę ray tracingu. To właśnie ten element hardware’u nowej konsoli jest dla niego najbardziej ekscytujący. Krótko mówiąc – Xbox Scarlett będzie posiadał rdzenie graficzne dedykowane tylko i wyłącznie tego rodzaju obliczeniom.
Zobacz: Luminous Engine od Squre Enix – ray tracing w nowym wydaniu
Takie podejście do tematu ray tracingu przez Microsoft w przypadku Xboxa Scarlett jest ważne dla graczy z bardzo konkretnego powodu. W innym przypadku albo miałby on gigantyczny wpływ na wydajność konsoli, albo był po prostu niemożliwy do wykorzystania w nowych grach. Jest to jednocześnie pewnego rodzaju potwierdzenie słów Phila Spencera, który powiedział, że priorytetem Microsoftu będzie teraz poprawa płynności grafiki w grach. Co ciekawe, podobne plotki o dedykowanych rdzeniach krążą wokół nowej konsoli PlayStation.
Zobacz: Cyberpunk 2077 „deep dive” nagrano z użyciem ray tracingu. Wiemy na jakiej karcie
Czy w takim razie w przypadku obu konsol możemy liczyć na płynne 60 FPS z jednoczesnym ray tracingiem? Brzmi jak bajka – oby się spełniła.