Według najnowszego oświadczenie CEO YouTube Susan Wojcicki, platforma w ciągu ostatnich trzech lat wypłaciła twórcom ponad 30 miliardów dolarów. Jak jednak podkreśla jeszcze dużo jest do zrobienia.
W pierwszym liście do twórców, CEO YouTube omówiła kwestie rozwoju platformy. Według informacji od zeszłego roku liczba kanałów, które dołączyły do programu partnerskiego na YouTube podwoiła się. To spowodowało wzrost PKB USA o około 16 miliardów dolarów. Co stanowi ekwiwalent 345 000 pełnoetatowych miejsc pracy.
Zobacz: Ninja Theory wstrzymuje aktualizacje do Bleeding Edge
Wojcicki wspomina również o zadaniach jakie czekają zespół YouTube. Głównie chodzi o przejrzystość treści oraz środki na reklamę. Jak podkreśliła, w tej skali działalności twórcom ciężko nadążyć za wytycznymi dla społeczności. YouTube chce lepiej informować o zmianach, aby unikać wysyłania ostrzeżeń dla kanałów.
Dotyczy to głównie sytuacji gdy twórcy dostają ostrzeżenia za materiały opublikowane wiele lat temu. Nowa polityka YT została wdrożona przy okazji wyborów prezydenckich w USA, kiedy to wszedł zakaz publikowania materiałów sugerujących sfałszowanie wyborów. Twórcy dostali czas żeby upewnić się, że ich materiały nie łamią tego zakazu.
W dalszej części listu można przeczytać o reformie prawa w USA tzw. reforma sekcji 230, która zdejmuje odpowiedzialność z platform takich jak YouTube, Facebook czy Twitter za to co publikują jej użytkownicy. Dzięki temu, platforma sama może spokojnie banować tego typu treści i nie poniesie kary za to, że ktoś to zamieścił właśnie na tej platformie.