Strona głównaGryAktualnościAvengersi wracają do Fortnite, a razem z nimi Thanos i skin Czarnej...

Avengersi wracają do Fortnite, a razem z nimi Thanos i skin Czarnej Wdowy

Avengersi wrócili nie tylko do kin, ale również do gry Fortnite. Razem z nimi powrócił też największy złoczyńca w historii filmowego uniwersum Marvela – Thanos. Czas na nowe wydarzenie w najpopularniejszej w tym momencie grze z gatunku Battle Royale.

W Fortnite wystartował nowy Tryb okresowy o nazwie „Koniec gry”. W nim Thanos i Chitauri atakują wyspę z Battle Royale w poszukiwaniu sześciu Kamieni Nieskończoności.

TRYB OKRESOWY: KONIEC GRY

Omówienie
Thanos i jego Chitauri atakują wyspę z Battle Royale w poszukiwaniu sześciu Kamieni Nieskończoności.

Więcej informacji o trybie

  • W Końcu gry czeka na was drużyna bohaterów chcących powstrzymać Thanosa i jego Chitauri przed zdobyciem wszystkich sześciu Kamieni Nieskończoności.
  • Członkowie obu drużyn odradzają się po likwidacji, dopóki przeciwna strona nie ukończy swojego zadania.
  • Po jednej stronie konfliktu znajduje się drużyna bohaterów. Jej członkowie odradzają się po likwidacji, dopóki wrogowie nie znajdą wszystkich sześciu Kamieni Nieskończoności.
  • Bohaterowie zaczynają z mapą skarbów, która prowadzi ich wprost do mitycznego ekwipunku Avengers.
  • Pozostałe przedmioty Avengers znaleźć można w skrzyniach na mapie.
  • Celem drużyny bohaterów jest zniszczenie armii Chitauri i pokonanie Thanosa.
  • Drużyna Thanosa składa się z Najeźdźców Chitauri i samego Thanosa.
  • Najeźdźcy Chitauri zaczynają z potężnym karabinem laserowym, granatami do niszczenia budowli i plecakiem odrzutowym, który pozwala na moment wznieść się wysoko w powietrze.
  • Pierwszy Chitauri, który zdobędzie Kamień Nieskończoności, zmienia się w Thanosa.
  • Thanos dysponuje potężnym ciosem, atakiem promieniem, a także zdolnością wysokiego wyskoku w powietrze i niszczenia wszystkiego przy lądowaniu.
  • Z każdym zdobytym Kamieniem Nieskończoności zdolności Thanosa stają się coraz potężniejsze, a Chitauri zyskują zdrowie.
    • Kamień Rzeczywistości (czerwony) = podwójne zdrowie i osłony (z 1000 na 2000)
    • Kamień Duszy (pomarańczowy) = uruchomienie syfonu (zapewnia Thanosowi specjalną osłonę)
    • Kamień Umysłu (żółty) = podwójna wysokość skoku
    • Kamień Przestrzeni (niebieski) = potrójny zasięg efektu obszarowego uderzenia w ziemię, sześciokrotne zwiększenie obrażeń
    • Kamień Czasu (zielony) = trzykrotne zwiększenie obrażeń, każde trafienie powoduje duży odrzut
    • Kamień Mocy (fioletowy) = sześciokrotne zwiększenie obrażeń od laserów
  • Niedługo po likwidacji Thanosa zmienia się w niego kolejny Chitauri (chyba że Thanos jest ostatnim graczem w drużynie).
  • Jeśli Thanos i Chitauri znajdą wszystkie sześć Kamieni Nieskończoności, bohaterowie nie będą już w stanie się odradzać.
  • Celem Thanosa i jego armii jest odnalezienie kamieni, a następnie likwidacja wszystkich pozostałych bohaterów.

BRONIE I PRZEDMIOTY

Poprawki błędów i ulepszenia

  • Przy korzystaniu z funkcji „przytrzymaj, by zamienić” zamiana następuje po zwolnieniu przycisku „Użyj”, a nie przy jego wciśnięciu.
  • To powinno rozwiązać problem przypadkowego zamieniania elementów.
  • Jeśli gracz w pojeździe zostaje likwidowany wskutek obrażeń od upadku, likwidacja jest przypisywana temu z graczy, który jako ostatni zadał uszkodzenia temu pojazdowi.
  • Znaczniki trafień znowu są potwierdzane po stronie serwera, a nie klienta.
    • Powinno to rozwiązać problem znaczników, które pojawiały się mimo braku zadanych obrażeń.
  • Gracze zrestartowani do szczelin byli teleportowani pod niebo, ale nie przechodzili w stan swobodnego spadku.
  • Pojazdy nie były odrzucane od furgonetki restartu.
  • Kolizja furgonetki restartu nie działała w przypadku niektórych pojazdów, przez co mogły ukrywać się wewnątrz furgonetki.
  • Żółty efekt „niewrażliwości” nie obejmował graczy odrodzonych w furgonetce restartu.
  • Karta restartu nadal wydawała odgłosy odradzania, nawet gdy gracz opuścił grę.
  • Upuszczanie elementów z ekwipunku przez graczy w pojazdach i trzymających broń jest wyłączone, by zapobiec problemom z kamerą.
  • Pułapki umieszczane przy użyciu schematu Budowniczy Pro pojawiały się niekiedy w środku pola zamiast na ścianie.
  • Przy opuszczaniu pojazdu najpierw odtwarzana jest animacja wyposażania broni. Dopiero potem można z niej strzelać.
  • Zapobiegnie to sytuacjom, w których gracze strzelali zaraz po wyjściu z pojazdu, zanim serwer miał wystarczająco dużo czasu na zarejestrowanie strzału.
  • W oknie komunikatów o likwidacji nie będą już wyświetlać się wiadomości o likwidacji dokonanej przez sojuszników, jeśli sojusznik przerwie animację odradzania gracza.
  • Gracze otrzymywali obrażenia od upadku przy używaniu plecaka odrzutowego (w trybach, w którym jest dostępny) po wystrzeleniu z pirackiej armaty.
  • Gracze nie mogli zneutralizować obrażeń od upadku, kiedy używali pistoletu skałkowego, kucając.
  • Gracze nie widzieli w interfejsie nazw kart restartu graczy z ekipy.
  • Gracze nie mogli upuścić karty restartu, jeżeli zostali zlikwidowani po potwierdzeniu odrodzenia innego gracza w furgonetce, ale jeszcze przed pojawieniem się ich sojusznika.

ROZGRYWKA

Poprawki błędów i ulepszenia

  • Aby wynagrodzić graczom błąd, który powodował, że po zakończeniu gry nie otrzymywali poprawnej ilości PD ocaleńca, każdy z was dostanie dodatkowe PD. Otrzymacie je jako podarunek w grze.

RYWALIZACJA W FORTNITE

  • Nowy turniej – otwarty turniej online Fortnite World Cup, tydzień 3 (z pulą nagród w wysokości 1 000 000 USD!), 27 i 28 kwietnia
  • Tryb gry solo
    • Udział w tym wydarzeniu mogą wziąć tylko te pary, w których obaj gracze awansowali do ligi mistrzowskiej w trybie Areny.
    • Obowiązuje blokada regionalna – w danym tygodniu otwartego turnieju online gracze mogą uczestniczyć w turnieju kwalifikacyjnym tylko w jednym regionie serwerów. Region wybrany przez gracza w pierwszym meczu turnieju weekendowego zostanie przypisany do tego gracza na resztę weekendu.
    • Format:
      • 27 kwietnia – runda 1: wszyscy uprawnieni gracze.
      • 28 kwietnia – runda 2: 3000 najlepszych graczy rundy pierwszej.
    • Transmitowanie powtórek – obecnie dostępne tylko na PC
      • Dodano historię meczów w turnieju. Można ją zobaczyć wybierając gracza na liście rankingowej.
        • Można oglądać powtórki każdego meczu rozegranego przez danego gracza.
      • Dodano możliwość obserwowania meczy turniejowych na żywo. Aby to zrobić, należy wybrać gracza na liście rankingowej.
        • Uwaga: Aby powtórka na żywo była dostępna, mecz musi trwać od co najmniej 10 minut.
      • Dodano możliwość oglądania konkretnych meczów na podstawie identyfikatora sesji, korzystając z przycisku „Obejrzyj powtórkę transmisji” w przeglądarce powtórek.
    • Statystyki profilu w turniejach i w trybie Areny są zapisywane w kategoriach gra solo/gra w parach/gra w oddziałach, a nie w ramach trybów okresowych.

Poprawki błędów i ulepszenia

  • Po utraceniu Rozgłosu w trybie Areny wyświetlane były błędne informacje o degradacji do dywizji niższego poziomu.
    • Był to wyłącznie błąd graficzny, a ilość Rozgłosu i odblokowane dywizje są już wyświetlane poprawnie.
  • Plakaty turniejowe w grze błędnie informowały, że pewne wydarzenia rozpoczną się „za 2 dni”.
  • Plakaty turniejowe w panelu Areny na urządzeniach mobilnych były wczytywane niepoprawnie.

WYDAJNOŚĆ

Poprawki błędów i ulepszenia

  • Naprawiono błąd, który powodował częste zacinanie się gry w trakcie swobodnego spadku i podczas walki w końcówce meczu.

GRAFIKA I ANIMACJA

  • Dodano unikalne animacje głaskania psa i innych pupilów.

DŹWIĘK

  • Dodano wizualizator dźwięków w grze bez efektów przestrzennych (przesuwania).
    • Dzięki wprowadzeniu tego trybu gracze mający problemy ze słuchem mogą mieć włączony zarówno dźwięk, jak i wizualizator!
    • Wskoczcie do gry i podzielcie się swoimi wrażeniami w grze lub na naszych kanałach społecznościowych. Dzięki temu pomożecie nam w ulepszaniu gry w przyszłości!

​​​​​
Poprawki błędów i ulepszenia

  • Rozmaite odgłosy rozgrywki (dźwięki strzelania, chodzenia, przeładowywania) nie będą już powtarzać się w niewłaściwych/losowych momentach.
    • Przedtem w grze słyszalne były dźwięki-widma, chociaż nie działo się nic, co mogłoby je powodować.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że niektóre obiekty w grze nie miały zapętlonych efektów dźwiękowych, chociaż powinny.

POWTÓRKI

Poprawki błędów i ulepszenia

  • Podczas odtwarzania powtórek nie wyświetlały się pełne efekty wizualne leczenia przy użyciu zebranych bananów i jabłek.

WERSJA NA URZĄDZENIA MOBILNE

  • Efekty reaktywne stroju Marshmello nie działały poprawnie.
  • Wygładzanie krawędzi typu MSAA zostało włączone na urządzeniach P30 Pro, Mate 20 i Mate 20X.
  • Przycisk interakcji zyskał ikony kontekstowe.
  • Gracze mogą się poruszać z otwartą mapą, sterując po lewej stronie ekranu.

Poprawki błędów i ulepszenia

  • Poprawiono stabilność i naprawiono część błędów powodujących zawieszanie się gry.
  • Poprawiono wydajność gry na urządzeniach iPad Mini 4 i Air 2.
  • Na określonych urządzeniach joystick służący do poruszania się nie pojawiał się w interfejsie gry.
  • Powiadomienia push nie wyświetlały się po zakończeniu pobierania aktualizacji.
  • Zablokowani gracze z listy znajomych nie byli widoczni jako „Zablokowani”.
  • Przycisk strzału i prawy drążek strzelania przestawały działać po przyczepieniu chwytaka Kulojazdu przy użyciu funkcji strzelenia dotknięciem.
  • Prawy drążek strzelania nie pozwalał na poruszanie kamerą w Kulojeździe.
  • Chwytak Kulojazdu nie był wystrzeliwany po pierwszym dotknięciu.
  • Gracze mogli blokować się w pętli strzelania po opuszczeniu Kulojazdu, którego chwytak był do czegoś przyczepiony.
  • Podwójne stuknięcie było niezbędne, aby odczepić chwytak Kulojazdu przy wykorzystaniu funkcji strzelania dotknięciem.
  • Przyciski „Wstecz” w menu miały błędy graficzne.
  • Ikony czatu głosowego graczy przeczekujących grę nie pojawiały się.
  • Pojemniki z amunicją nie otwierały się.
  • Dotykanie i korzystanie z przycisków „Potwiedź” i „Anuluj” na ekranie zarządzania oddziałem było utrudnione.
  • Zamknięcie wyskakującego okienka, które pojawiało się, gdy gracz nie zapisał dokonanych zmian, powodowało zamknięcie nie tylko okienka, ale całego menu.
  • Ze zmieniacza układu interfejsu można było usunąć ikony menu.
  • Położenie ikon dopalacza pojazdu w meczu różniło się od ustawionego w zmieniaczu układu interfejsu.
  • Widżet śledzenia wyników można już usunąć z interfejsu w mobilnej wersji gry.
  • Widżet śledzenia wyników można już usunąć z interfejsu w mobilnej wersji gry.
  • Podczas używania łuku Bum Bum trudno było zobaczyć animacje postaci i broni.
  • Przesuwany w zmieniaczu układu interfejsu widżet mapy był zakotwiczany w niewłaściwy sposób, przez co w interfejsach niektórych trybów był spychany poza ekran.
    • Aby rozwiązać ten problem, konieczne może być zresetowanie widżetu mapy w zmieniaczu układu interfejsu.

TRYB KREATYWNY

NOWOŚCI

Rundy gry
Zagrajcie sobie rundkę! W grze są już nowe opcje, takie jak dodawanie rund! Więcej na ten temat dowiecie się poniżej, w sekcji „Rozgrywka”.

Tryb przenikania
Tryb przenikania pozwala wam na włączanie i wyłączanie kolizji z obiektami na mapie. W trybie przenikania możecie swobodnie przenikać przez teren i przenosić obiekty.

Gotowiec statku pirackiego
Ahoj, żeglarze! Zostańcie kapitanami własnych okrętów! Z tym gotowcem stworzycie własną zatokę piratów!

WYSPY

  • Do centrum placu zabaw i kreatywnego dodano dwa nowe portale wyróżnionych wysp.
  • W centrum kreatywnym zredukowano liczbę portali z wyspami graczy z 8 do 6.

Poprawki błędów i ulepszenia

  • Po powrocie do centrum materiały nie były resetowane.
  • Nieskończone zasoby nie przełączały się poprawnie po zmianie uprawnień wyspy.

ROZGRYWKA

  • Nowe ustawienie w grze: rundy
    • Do każdej z gier można teraz dodawać rundy.
    • Przy starcie nowej rundy wszystko zostanie przywrócone do stanu sprzed rozgrywki.
    • W każdej rundzie gra wykorzystuje końcową punktację i ustawienia wyświetlania zwycięzcy, by ogłosić zwycięzcę. Wyświetlana jest także tabela z wynikami po danej rundzie.
    • W tabeli z wynikami wyświetlana jest liczba zwycięstw na drużynę lub gracza.
      • W przyszłości w grze będzie wyświetlany także ostateczny zwycięzca.
    • Ustawienie „Ogólna liczba rund” określa liczbę rund – od 1 do 100.
  • Zaktualizowano opcje „Likwidacji”, „Likwidacji stworów”, „Celów do zwycięstwa” i „Zbierania przedmiotów”:
    • Wymagane wygrane (Wyłączone, 1–10, 15, 20, 30, 40, 50, 100, 200, 500 lub 1000).

Poprawki błędów i ulepszenia

  • Po zakończeniu gry gracze mogli zadawać sobie wzajemnie obrażenia.
  • Przed rozpoczęciem gier na wyspach z generatorami trybu kreatywnego musiało upłynąć niespodziewanie dużo czasu.
  • Po wygranej grze muzyka w lobby zapętlała się.
  • Gracze z ekipy, którzy chcieli przeczekać grę, trafiali do niej, jeśli przywódca ekipy dołączył do trwającej już gry.

NARZĘDZIA KREATYWNE I SMARTFON

  • Dodano tryb przenikania:
    • Możecie teraz aktywować tryb przenikania przy lataniu i przenikać przez obiekty oraz teren!
    • Tryb przenikania przydaje się do szybkiego poruszania się po wyspie przy edytowaniu.
    • Aby włączyć lub wyłączyć tryb fazowy:
      • Wciśnijcie przycisk N na klawiaturze (można go zmienić w ustawieniach).
      • Na kontrolerze wciśnijcie lewy drążek.
      • W wersji na urządzenia mobilne możecie umieścić w interfejsie nowy przycisk przenikania, które pozwoli je przełączać.
    • Wasze ustawienia przenikania zostaną zapamiętane i tryb przenikania pozostanie włączony po wylądowaniu.

Poprawki błędów i ulepszenia

  • Wybieranie owoców na Smartfonie było niemożliwe.
  • Niektóre z rekwizytów lub pól mogły znikać przy kopiowaniu pobliskich elementów, jeśli te zostały wybrane z użyciem funkcji wyboru wielu obiektów.
  • Zbudowane przez gracza ściany mogły być skalowane i obracane, jeśli zostały wybrane z innymi obiektami przy użyciu funkcji wyboru wielu obiektów.
  • Kierunek rekwizytu mógł ulec nagłej zmianie, jeśli wyrównywanie do siatki było włączone.

GOTOWCE

  • Dodano gotowiec statku pirackiego.
  • Dodano galerię statku pirackiego.
  • Dodano sześć gotowców przystani piratów.
  • Dodano galerię i rekwizyty przystani piratów.

Poprawki błędów i ulepszenia

  • Metalowego śmietnika z galerii B rekwizytów ogólnych nie można było wycinać ani kopiować.
  • Odległość renderowania worków na śmieci została poprawiona, dzięki czemu będą widoczne z większej odległości.
  • Fragmenty dachu z zestawu bazy wojskowej, umieszczone przy użyciu funkcji wyboru wielu obiektów, zmieniały kolor na zielony.
  • Kolumn z zestawu lodowego zamku nie dało się umieścić na mapie po obróceniu na zmienionej osi.
  • Anulowanie wycinania kręgu z galerii kręgów powodowało, że krąg stawał się niedostępny dla Smartfona.
  • Poprawne umieszczenie balkonu lodowego zamku było niemożliwe.

URZĄDZENIA

  • Do generatora Burzolotów dodano nową opcję, która określa, czy obiekty mają być niszczone po zderzeniu z Burzolotem:
    • Próg wytrzymałości przy dopalaczu – zderzenie się z obiektem mającym tyle lub mniej wytrzymałości podczas lotu z dopalaczem sprawi, że dany obiekt zostanie natychmiast zniszczony (Domyślnie: wszystko)
    • Próg wytrzymałości przy zderzeniu – czołowe zderzenie z obiektem mającym tyle lub mniej wytrzymałości sprawi, że dany obiekt zostanie natychmiast zniszczony (Domyślnie: 300)
    • Próg wytrzymałości do przebicia się – obiekty mające tyle lub mniej wytrzymałości zostaną natychmiast zniszczone po zderzeniu z Burzolotem (Domyślnie: 0)
    • Opcje (Battle Royale, 0, 150, 300, 450, 600 lub wszystko)
      • Battle Royale – wykorzystuje aktualne ustawienia z trybu Battle Royale (to ustawienie będzie się zmieniać w zależności od ustawień Burzolotu w Battle Royale)
      • 0–600 – maksymalna liczba punktów wytrzymałości obiektu, by mógł zostać zniszczony.
      • Wszystko – nie ma żadnego progu, wszystko może zostać zniszczone.
    • Nowe opcje urządzenia celu
      • Zaktualizowano wygląd paska zdrowia. Zawiera teraz identyfikującą go literę do wyboru.
      • Dodano opcję umożliwiającą identyfikację celu: BRAK, A, B, C, D, W, X, Y i Z.
      • Dodano opcję umożliwiającą wyświetlanie zdrowia celu w interfejsie
        • Pamiętajcie, żeby w typach interfejsu w ustawieniach interfejsu wybrać typ „cel”.
      • Dodano opcję „Ukryj pasek zdrowia w odległości”. Opcje to: 10, 15, 20, 25, 30, 35, 40 i 45
      • Do urządzeń celu dodano opcję umożliwiającą zmianę koloru ich latarni na:
        • Czerwony, niebieski lub pomarańczowy: latarnia zawsze będzie miała wybrany kolor.
        • Sojusznik/Wróg: Latarnia urządzenia celu będzie świeciła na czerwono lub niebiesko w zależności od tego, do której drużyny należy.

Poprawki błędów i ulepszenia

  • Wygenerowane stworzenia i wartownicy pozostawali aktywni nawet po zakończeniu gry.
  • Łuk Bum Bum nie zadawał obrażeń wartownikom.
  • Po likwidacji przez wartownika w grze wyświetlany był niewłaściwy tekst.
  • Po rozpoczęciu gry mogło się w niej pojawić dwóch wartowników, jeden na drugim.
  • Przy włączonym radiu w czasie zdobywania punktów w strefie punktowania nie odtwarzały się dźwięki.
  • Odległość renderowania monet została trzykrotnie zwiększona.
  • Zrównano odległości renderowania odbijacza flippera i łapki flippera.

INTERFEJS I OPCJE SPOŁECZNOŚCIOWE

  • Naciśnięcie przycisku mapy w czasie trwającego meczu powoduje wyświetlenie w grze tablicy wyników. Ta opcja jest domyślnie włączona.
    • Użyjcie opcji widżetu wyświetlania mapy, by wybrać tablicę wyników lub domyślną mapę.
  • Do typu interfejsu w grze dodano ustawienie „Cele”, który wyświetla poziom zdrowia celów w interfejsie.

Poprawki błędów i ulepszenia

  • Ikony materiałów nie wyświetlały poprawnie ikony nieskończonych zasobów.
  • Interfejs trybu kreatywnego był nadal widoczny po przełączeniu w tryb Ratowania Świata, jeśl w międzyczasie gra nie była restartowana.
  • Poprawki tablic wyników
    • To samo miejsce na tablicy wyników mogło zajmować ex aequo tylko dwóch graczy z identycznym wynikiem.
    • Tablica wyników nie była wyświetlana, jeśli wybrane w ustawieniach wartości „Czasu wyświetlania ekranu zwycięzcy” i „Czasu wyświetlania tabeli wyników” były zbliżone.
    • Czasami na tablicy wielokrotnie pojawiała się nazwa tego samego gracza.
    • Kolumna z nazwami graczy nie była równomiernie podkreślona.
    • Plakietki z numerem miejsca graczy w drużynie zawsze pokazywały „1.”
    • Różne ustawienia drużyn powodowały, że kolumny tablic były przesunięte.
    • W mobilnej wersji gry widżetu śledzenia wyników nie dało się usunąć z interfejsu.
  • Opcja czasu w ustawieniach interfejsu nie naliczała czasu do przodu.
  • Opcja czasu pojawiała się zarówno w zakładce ustawień interfejsu, jak i gry. Teraz znaleźć ją można wyłącznie w zakładce ustawień interfejsu.
  • W tytule utworu „Remiks Fortnite” w radiu była literówka.
  • Przywódca ekipy, który dołączał do serwera w trybie kreatywnym, pociągał czasami ze sobą do gry graczy, którzy chcieli ją przeczekać.

WERSJA NA URZĄDZENIA MOBILNE

Poprawki błędów i ulepszenia

  • Gracze nie mogli przejść w tryb ducha.

Bądź na bieżąco

Obserwuj GamingSociety.pl w Google News.

Damian Jaroszewski
Damian Jaroszewski
Redaktor prowadzący, szef działów esport i hardware

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Treść komentarza
Wpisz swoje imię