Strona głównaWiadomościDemo technologiczne Unity 2018 pokazuje, jak w niedalekiej przyszłości mogą wyglądać gry

Demo technologiczne Unity 2018 pokazuje, jak w niedalekiej przyszłości mogą wyglądać gry

Czy świat wirtualny w końcu dorówna poziomem graficznym plenerom widzianym w rzeczywistości? Po obejrzeniu zwiastuna Book of the Dead można odnieść wrażenie, że granica jest już bardzo cieniutka.

Silnik graficzny jest jednym z głównych motorów gier i pozwala uzyskać niesamowite efekty budzące w odbiorcach zdumienie, strach, a nawet smutek. Grafika staje się więc niemal drugim narratorem historii, bowiem uzewnętrznia miejsce akcji i jej bohaterów. Pogoń twórców za doskonałością i jak najwierniejszym uchwyceniu wirtualności sprawia, że każdą kolejną nowość ogrywamy ze spływająca z ust śliną.

Na przestrzeni kilkunastu lat mogliśmy biernie oglądać, jak z roku na rok zmieniają się cyfrowe standardy, w efekcie czego deweloperzy serwowali nam ucztę dla rozmarzonych oczu. Tylko czy istnieje jakaś granica dla programistów, której nigdy nie przekroczą?

By zjednać obraz za oknem z obrazem z monitora potrzeba nie tylko wiedzy, ale i odpowiedniego sprzętu, a ten drugi aktualnie spełnia najwyższe wymagania, toteż przed nami stoi już nowa generacja oprawy graficznej i gier, które będą wyglądać prawie, jakby oderwały fragment rzeczywistości.

Dziś niesamowitością wizualną chwali się ekipa odpowiadająca za najnowszą wersję silnika Unity 2018. Jego możliwości przedstawia wygenerowany w czasie rzeczywistym zwiastun demo technologicznego Book of the Dead, mający podobno stać się grywalnym walking sim. Wykorzystano w nim między innymi technologię Scriptable Render Pipeline (renderowanie architektury w czasie rzeczywistym) oraz technikę fotogrametrii.

Jak to wygląda w praktyce, możecie obejrzeć na poniższym filmie. Zachowanie roślin, czy też okluzja otoczenia stoją na naprawdę mistrzowskim poziomie. Niby to tylko demko, a oddaje obraz niezwykłego realizmu…     

[you tube=DDsRfbfnC_A]

Źródło:

Bądź na bieżąco

Obserwuj GamingSociety.pl w Google News.

Grzegorz Rosa
Grzegorz Rosa
Redaktor, szef działów gry i audio

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Treść komentarza
Wpisz swoje imię