Zgodnie z analizą Oxford University Press, Fortnite od Epic Games znacząco wpływa na język i zachowanie dzieci i młodzieży w wieku 5 – 13 lat. Tak wynika z analizy tekstów konkursowych zgłoszonych do konkursu „500 słów”, zorganizowanego przez BBC 2 Breakfast Show.
Wraz ze słowami śluz i jednorożec, terminy związane z grą Fortnite znacząco wpłynęły na język użyty w ponad 130 000 opowieściach zgłoszonych do konkursu „500 słów” zorganizowanego przez radio BBC 2 Breakfast Show.
Inne zwroty ze świata gamingowego również były często używane w zgłoszonych pracach. Słowa „noob” oraz „konsola” pojawiały się w nich ponad 30 000 razy. W poprzednim roku zostały użyte „zaledwie” 17 000 razy. Stanowi to prawie dwukrotny wzrost częstotliwości ich używania w języku codziennym. Najczęściej były wykorzystywane przez chłopców w wieku od pięciu do dziewięciu lat.
Z kolei od czasu udostępnienia Fortnite w wersji mobile, jego popularność wśród uczniów znacząco wzrosła. Sprawia to, że wielu nauczycieli szkół podstawowych i średnich skarży się, że zamiast zająć się lekcjami uczniowie grają.
Niektóre szkoły zabroniły pobierania aplikacji na udostępnione przez szkołę iPady, a inne zakazały gry w szkolnych sieciach Wi-Fi. Dochodzi również do konfiskaty telefonów i tabletów uczniów na czas lekcji.
A u Was w szkołach gracie w mobilnego Fortnite? A może wplatacie do codziennego języka terminy znane tylko graczom tak, że inni nie mają pojęcia o czym gadacie? Dajcie znać w komentarzach.
Źródło: ign