Strona głównaGryAktualnościMożesz nie uwierzyć, ale gry free-to-play generują 80% przychodów całej branży cyfrowej

Możesz nie uwierzyć, ale gry free-to-play generują 80% przychodów całej branży cyfrowej

Gry free-to-play na dobre zadomowiły się na naszych komputerach. Przyzwyczailiśmy się, że coraz więcej produkcji możemy uruchomić za darmo, płacąc jedynie za skórki i dodatki. Ale chyba mało kto przewidział, że free-to-play wygeneruje w 2018 roku aż 80% przychodów całej branży cyfrowej.

Tak wynika z danych opublikowanych przez firmę analityczną SuperData. Według ich wyliczeń w całym 2018 roku rynek gier cyfrowych wygenerował zysk na poziomie 109,8 mld dolarów. Jest to wynik lepszy aż o 11% w porównaniu z rokiem poprzednim. Z tego aż 87,84 mld dolarów to zasługa produkcji free-to-play. Te królują przede wszystkim w Azji, ale w Europie i Ameryce Północnej też zarabiają więcej niż płatne gry cyfrowe.

Zobacz: Ile jest gier na Steamie? Prawdopodobnie nie uwierzysz…

– Gry free-to-play wygenerowały 80% przychodu na rynku gier cyfrowych w 2018 roku, ale gry premium wciąż świetnie sobie radzą przede wszystkim na rynkach zachodnich – możemy przeczytać w raporcie.

Jeśli rozbijemy 109,8 mld dolarów z gier cyfrowych na poszczególne kategorie, to podział będzie wyglądał następująco:

  • 61,3 mld – gry mobilne
  • 17 mld – gry free-to-play na PC
  • 7,3 mld – gry społecznościowe
  • 7,2 mld – gry premium na PC
  • 4,2 mld – gry pay-to-play na PC
  • 10,7 mld – gry premium na konsole
  • 2 mld – gry free-to-play na konsole

Zobacz: Cyberpunk 2077 – dlaczego tytuł tworzony od 2012 roku nie został jeszcze wydany?

Moją uwagę przykuła przede wszystkim stosunkowo niewielka różnica między grami PC-towymi, a konsolowymi. Użytkownicy komputerów zdecydowanie więcej wydają na gry free-to-play (17 vs 2 mld dolarów), ale jednocześnie niewiele odstają jeśli chodzi o gry premium (7,2 vs 10,7 mld). Z tych danych wynika też, że przychody z całego rynku PC są ponad dwa razy wyższe niż z rynku konsolowego (28,4 vs 12,7 mld).

Zobacz: W tym roku Steam przejdzie drastyczne zmiany, a to dopiero początek

Na pewno zastanawiacie się też, jakie gry free-to-play przyniosły największe przychody w 2018 roku. Zwycięzca mógł być tylko jeden:

  1. Fortnite – 2,4 mld
  2. Dungeon Fighter Online – 1,5 mld
  3. League of Legends – 1,4 mld
  4. Pokemon GO – 1,3 mld
  5. Corssfire – 1,3 mld
  6. Honour of Kings – 1,3 mld
  7. Fate/Grand Order – 1,2 mld
  8. Candy Crush Saga – 1,1 mld
  9. Monster Strike – 1,0 mld
  10. Clash Royale – 0,9 mld

Bądź na bieżąco

Obserwuj GamingSociety.pl w Google News.

SourceSuperData
Damian Jaroszewski
Damian Jaroszewski
Redaktor prowadzący, szef działów esport i hardware

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Treść komentarza
Wpisz swoje imię