Przybliżamy Wam jeden z pierwszych wyborów, przed którymi stawia gracza Assassin’s Creed: Valhalla. Dzięki temu krótkiemu poradnikowi dokładnie dostosujecie poziom trudności do swoich preferencji.
Wydaje mi się, że pierwszy raz w swoim życiu piszę poradnik dotyczący wyboru poziomu trudności w jakiejś grze. W większości tytułów opiera się to na standardowym „Easy”, „Medium” oraz „Hard”. Assassin’s Creed: Valhalla od początku zaskakuje jednak liczbą różnych ustawień. W jednej z zakładek możemy nawet zmienić prędkość chodu Eivora. Podstawowe poziomy trudności są w rezultacie trzy. Każdy z nich w dużym stopniu przekłada się na rozgrywkę.
Poziom trudności walki
To jest zdecydowanie ta najbardziej standardowa opcja. Mamy tutaj do dyspozycji cztery poziomy trudności – Skald (łatwy), Vikingr (domyślny), Berserk (trudny) i Drengr (bardzo trudny).
Wybór zależy przede wszystkim od tego, jak bardzo chcecie męczyć się z niektórymi przeciwnikami. Walka w Valhalli potrafi sprawiać frajdę, kiedy odblokujecie kilka(naście) różnych umiejętności i efektywnie zużywacie adrenalinę. W większości opiera się ona jednak głównie na spamowaniu dwóch ataków i unikaniu ciosów przeciwnika. Im wyższy poziom trudności, tym bardziej będziecie karani za popełniane błędy.
Warto mieć tutaj na uwadze fakt, że trudność walki w Assassin’s Creedach jest również mocno powiązana z siłą bohatera. Wszystkie misje w grze mają swój rekomendowany poziom mocy. Jeżeli planujecie podejmować się szybszego kończenia kampanii, bez czyszczenia mapy ze znajdziek i przejmowania się sugestiami twórców, lepiej nie rzucać się na poziom Drengr.
Poziom trudności skrytych akcji
Przechodzimy do ustawień charakterystycznych bardziej dla serii Assassin’s Creed. Do wyboru w tej kategorii mamy Ucznia (łatwy), Asasyna (domyślny) i Mistrza Asasynów (trudny).
Przez skryte akcje gra ma oczywiście na myśli wszelkie chowanie się po krzakach i próby wykonywania misji po cichu. Poziom Ucznia to doskonała opcja dla osób, które nie lubią tych elementów w grach i chcą przejść je jak najmniejszym kosztem. Przeciwnicy będą musieli być bardzo blisko, żeby dostrzec przechodzącego pomiędzy przeszkodami Eivora. Im wyższy z kolei poziom trudności, tym czujniejsi rywale. Mistrz Asasynów oferuje najbardziej realistyczne doświadczenie, rzucając przy tym solidne wyzwanie fanom skradanek.
W Valhalli ten element gry ma dużo mniejsze znaczenie niż w poprzednich odsłonach. Fani skrytobójstwa i taktycznego podejścia do misji będą nowym Assassinem bardzo zawiedzeni. Sporo zadań opiera się po prostu na wezwaniu swojego klanu, wparowaniu do jakiejś osady i wybiciu całej armii za pomocą łuków oraz toporów. Bywają momenty, gdzie można samotnie podejść do jakiegoś obozu i powoli eliminować z niego rywali. Do bezpośredniego starcia dojdzie jednak, tak czy inaczej.
Poziom trudności eksploracji
Trzecia kategoria w ustawieniach rozgrywki Assassin’s Creed: Valhalla jest zdecydowanie tą najciekawszą. Tutaj wybieramy pomiędzy Poszukiwaczem przygód, Odkrywcą (domyślny) i Tropicielem.
Jest to opcja, która wpływa nie na samą liczbę wskazówek na mapie, tylko nasze UI. Odkrywca gwarantuje dostęp do standardowych mechanik, jakie widzieliście w wielu grach z otwartym światem. Mapa będzie zasypana różnymi znajdźkami, kompas na górze ekranu pozwoli łatwiej zlokalizować otaczające nas rzeczy i będzie przy okazji pokazywał dystans, jaki dzieli nas od konkretnych lokacji.
Poszukiwacz przygód ułatwia nieco tę sytuację, zwiększając dystans, z którego widoczne są różne aktywności. Ikonek na ekranie będzie więcej i łatwiej odnajdziecie się na mapie. Tropiciel to z kolei opcja dla doświadczonych fanów, którzy stawiają na minimalizm i chcą odkrywać Anglię bez trzymania za rączkę.
Poziom trudności eksploracji to opcja mająca największe znaczenie przy odkrywaniu nowych lokacji. Wszystkie regiony Anglii pełne są różne rodzaju zagadek oraz sekretnych tuneli czy pomieszczeń. Odkrywca i Poszukiwacz przygód pozwolą Wam szybciej dotrzeć do tych miejsc, czasami dosłownie wskazując nawet rozwiązanie na kompasie.
Domyślne opcje we wszystkich z tych trzech kategorii są oczywiście najbezpieczniejszymi wyborami. W ten sposób rozgrywka nie będzie zbyt trudna, ale wciąż rzuci Wam jakieś wyzwanie. Jeżeli macie ochotę na eksperymenty, każdy z poziomów trudności można dowolnie zmieniać podczas gry. Nie są to więc decyzje, do których musicie się jakoś wyjątkowo przywiązywać.