Serwis CDA.pl przeszedł na jasną stronę mocy już jakiś czas temu, oferując legalne licencjonowane treści. Teraz rozszerza swoją działalność i podpisuje umowę z TalentMedia, zrzeszającym popularnych YouTuberów.
Dzięki podpisanej umowie CDA będzie mogło zamieszczać na swojej platformie materiały przygotowane przez znanych YouTuberów współpracujących z TalentMedia. Wśród nich znajdują się m.in. Cyber Marian, Dakann, arhn.eu, PytaPL, SciFun, Kocham Gotować, JDabrowski, Kabaret Czwarta Fala, SKKF oraz Śmiechawa TV. Umowa dotyczy zarówno nowych treści jak i archiwalnych.
Zobacz: YouTube idzie na wojnę z patostreamerami. Będą bany i kasowanie filmów
Sytuację komentuje Filip Vukić, Head of Talents w TalentMedia:
Nawiązanie stałej współpracy z największą platformą multimedialną w Polsce, jaką jest CDA.pl to z pewnością kolejny, ważny krok w rozwoju całej naszej sieci. Treści tworzone przez YouTuberów z TalentMedia będą dostępne teraz dla użytkowników serwisu CDA.pl, dzięki temu nasi twórcy będą mieli możliwość dotarcia do nowych widzów i budowania widowni online w nowym otoczeniu. Zyskają na tym również nasi klienci. Przygotowane dla nich materiały branded content wyjdą poza YouTube i dotrą do nowych, potencjalnych konsumentów.
Materiały będą pojawiać się w ramach usługi Premium Free, czyli ogólnodostępne i darmowe, które pochodzą od zweryfikowanych twórców. Obecnie w serwisie znajduje się prawie 220 tys. filmów.
Zobacz: Oszustwo na YouTubera? Tego jeszcze nie było
Jak informuje rzecznik prasowy CDA Wolfgang Laskowski:
Poszerzenie naszej biblioteki o wideo popularnych polskich youtuberów zrzeszonych w TalentMedia jest dla nas w kontekście rozwoju Premium Free bardzo istotne. Ale nie tylko to jest ważne – mam nadzieję, że współpraca z TalentMedia zaowocuje innymi, ciekawymi projektami, bo obie strony mają w tym zakresie duży i wzajemnie uzupełniający się potencjał.
Lista twórców współpracujących z TalentMedia jest o wiele dłuższa. Niektórzy z nich już od jakiegoś czas udostępniają w serwisie dedykowane treści, których nie ma na platformie YouTube. Czy taki podział jest dobry? Przekonamy się.