Gry tworzone przez CD Projekt bez wątpienia mają jedne z najlepszych zadań pobocznych, które pozwalają graczowi jeszcze mocniej zagłębić się w świat gry. Projektant misji z Cyberpunk 2077 zdradza dlaczego tak się dzieje.
Wiedźmin 3 oraz Cyberpunk 2077 to największe hity wydane przez CD Projekt. Obie gry znane są nie tylko z wciągających zadań fabularnych i ciekawych postaci, ale także ze świetnych i nietuzinkowych zadań pobocznych. Ekipa serwisu PC Gamer miała okazję porozmawiać z głównym projektantem zadań w Cyberpunk 2077, Pawłem Saśko, który zdradził ich sekretny przepis.
90% pomysłów na misje poboczne trafia do kosza
Dobry projektant ma współczynnik akceptacji swoich pomysłów na poziomie od 5 do 10%. Jeśli ktoś ma 10%, to prawdopodobnie jest to jedna z najlepszych osób, jakie mamy w zespole.
Saśko podkreślił, że dla CD Projektu kluczem do wyeliminowania złych pomysłów był proces przedstawiania przez projektantów zadań wszystkich swoich pomysłów zespołowi, tak żeby wybrać tylko te najbardziej wartościowe.
Więc to, co robię z naszymi projektantami, mówię: OK, oto lista tematów, nad którymi chcę, żebyś pracował. Pisz mi propozycje. A potem piszą: tak, 5, 10, 20 dziennie. Zasadniczo doskonała prezentacja to cztery zdania typu opisujące questa.
Jak zaznacza Saśko, nawet najlepsi mają mnóstwo złych pomysłów i muszą wybierać tylko te najlepsze, które chcą potem realizować.
Żaden artysta nie ma tylko świetnych pomysłów. Wszyscy mamy gówniane pomysły i mnóstwo ich odrzucamy, ostatecznie wybieramy tylko 5% najlepszych.
Dzięki takiemu podejściu jak stwierdził Saśko można tworzyć zadania poboczne bez nadwyrężania budżetu na produkcję gry i bez odrzucania pomysłów w momencie gdy zadanie poboczne zostało już zaprogramowane.