Ekipa deweloperska NEKCOM odpowiedzialna za Dying: 1983 chce w swojej grze w maksymalny sposób wykorzystać funkcje DualSense. W tym celu niektóre elementy gry stworzyła wyłącznie z myślą o kontrolerze Sony.
Funkcje haptyczne oraz adaptacyjne triggery w DualSense wyglądają fajnie na papierze, jednak to od programistów zależy jak zostaną wykorzystane i jakie wrażenia będą mieli gracze. Wygląda na to, że ekipa NEKCOM bardzo mocno wzięła sobie tę zasadę do serca i mocno się przykłada podczas tworzenia Dying: 1983.
Zobacz: Fall Guys dostanie duży crossover z Doomem
Deweloper wyraźnie podkreślił, że podjął decyzję o stworzeniu gry wyłącznie na PS5 ze względu na funkcje kontrolera. Co więcej, w grze wprowadził funkcje, które mają za zadani w pełni wykorzystać jego możliwości.
W wywiadzie z serwisem GamingBolt dyrektor generalny NEKCOM i dyrektor kreatywny Dying: 1983 – Lou Xiangyu wyjaśnił jak to będzie działać.
Zaprojektowaliśmy rozgrywkę wyłącznie pod kątem nowych funkcji gamepada, dzięki czemu gracze mogą lepiej zanurzyć się w rozgrywce. Na przykład, gdy gracz używa mikstury wzmacniania zmysłów, gamepad lekko się trzęsie, tym samym dając wrażenie, że zmysł dotyku został wzmocniony.
Xiangyu cieszy się również z przeskoku technologicznego jaki nastąpił pomiędzy PS4 i PS5.
Dying: 1983 trafi na PS5 jeszcze w tym roku.