Pomimo tego, że EA znane jest z podejmowania dziwnych decyzji działając często przeciw graczom to ten rok dla firmy okazał się wyjątkowo łaskawy. Sukces wydanych w tym roku gier sprawił, że nawet samo EA jest tym bardzo zdziwione.
W tym roku na rynek trafiły takie gry jak Apex Legends, Star Wars Jedi: Fallen Order, które okazały się hitami i przyciągnęły uwagę wielu graczy. Kolejna sprawa to wolne od mikrotranskacji Need for Speed Heat. To wszystko złożyło się na tegoroczny sukces EA.
Patrick Klaus wieloletni pracownik EA, odszedł z firmy w 2012, aby ostatecznie w 2018 powrócić na stare śmieci. Jak sam przyznaje w swej długiej karierze odczuwa zmiany w EA, które teraz koncentruje się na jakości.
Czuję się jakby to była inna firma, która bardzo koncentruje się na jakości. To jeden z powodów, dla których cieszyłem się z powrotu. Tak naprawdę najważniejszym priorytetem jest to, że chcemy tworzyć świetne gry, a dyrektorzy EA naprawdę dają Montealowi pokazać swój talent i odegrać dużą rolę w tworzeniu niesamowitych gier dla EA.
To możne czasy, inne przywództwo, inne przesłanie. Jest to wzmacniane każdego dnia w przekazach i dyskusjach, które tu prowadzimy. Naprawdę wydaje się, że jest to absolutny priorytet.
EA Movie pracuje obecnie nad dwiema nowymi IP. Jednym z nich jest to co Klaus określa mianem bardzo wyjątkowej gry Star Was, która ma zostać wydana przed końcem 2022 roku.