Avengersi wrócili nie tylko do kin, ale również do gry Fortnite. Razem z nimi powrócił też największy złoczyńca w historii filmowego uniwersum Marvela – Thanos. Czas na nowe wydarzenie w najpopularniejszej w tym momencie grze z gatunku Battle Royale.
W Fortnite wystartował nowy Tryb okresowy o nazwie „Koniec gry”. W nim Thanos i Chitauri atakują wyspę z Battle Royale w poszukiwaniu sześciu Kamieni Nieskończoności.
TRYB OKRESOWY: KONIEC GRY
Omówienie
Thanos i jego Chitauri atakują wyspę z Battle Royale w poszukiwaniu sześciu Kamieni Nieskończoności.
Więcej informacji o trybie
- W Końcu gry czeka na was drużyna bohaterów chcących powstrzymać Thanosa i jego Chitauri przed zdobyciem wszystkich sześciu Kamieni Nieskończoności.
- Członkowie obu drużyn odradzają się po likwidacji, dopóki przeciwna strona nie ukończy swojego zadania.
- Po jednej stronie konfliktu znajduje się drużyna bohaterów. Jej członkowie odradzają się po likwidacji, dopóki wrogowie nie znajdą wszystkich sześciu Kamieni Nieskończoności.
- Bohaterowie zaczynają z mapą skarbów, która prowadzi ich wprost do mitycznego ekwipunku Avengers.
- Pozostałe przedmioty Avengers znaleźć można w skrzyniach na mapie.
- Celem drużyny bohaterów jest zniszczenie armii Chitauri i pokonanie Thanosa.
- Drużyna Thanosa składa się z Najeźdźców Chitauri i samego Thanosa.
- Najeźdźcy Chitauri zaczynają z potężnym karabinem laserowym, granatami do niszczenia budowli i plecakiem odrzutowym, który pozwala na moment wznieść się wysoko w powietrze.
- Pierwszy Chitauri, który zdobędzie Kamień Nieskończoności, zmienia się w Thanosa.
- Thanos dysponuje potężnym ciosem, atakiem promieniem, a także zdolnością wysokiego wyskoku w powietrze i niszczenia wszystkiego przy lądowaniu.
- Z każdym zdobytym Kamieniem Nieskończoności zdolności Thanosa stają się coraz potężniejsze, a Chitauri zyskują zdrowie.
- Kamień Rzeczywistości (czerwony) = podwójne zdrowie i osłony (z 1000 na 2000)
- Kamień Duszy (pomarańczowy) = uruchomienie syfonu (zapewnia Thanosowi specjalną osłonę)
- Kamień Umysłu (żółty) = podwójna wysokość skoku
- Kamień Przestrzeni (niebieski) = potrójny zasięg efektu obszarowego uderzenia w ziemię, sześciokrotne zwiększenie obrażeń
- Kamień Czasu (zielony) = trzykrotne zwiększenie obrażeń, każde trafienie powoduje duży odrzut
- Kamień Mocy (fioletowy) = sześciokrotne zwiększenie obrażeń od laserów
- Niedługo po likwidacji Thanosa zmienia się w niego kolejny Chitauri (chyba że Thanos jest ostatnim graczem w drużynie).
- Jeśli Thanos i Chitauri znajdą wszystkie sześć Kamieni Nieskończoności, bohaterowie nie będą już w stanie się odradzać.
- Celem Thanosa i jego armii jest odnalezienie kamieni, a następnie likwidacja wszystkich pozostałych bohaterów.
BRONIE I PRZEDMIOTY
Poprawki błędów i ulepszenia
- Przy korzystaniu z funkcji „przytrzymaj, by zamienić” zamiana następuje po zwolnieniu przycisku „Użyj”, a nie przy jego wciśnięciu.
- To powinno rozwiązać problem przypadkowego zamieniania elementów.
- Jeśli gracz w pojeździe zostaje likwidowany wskutek obrażeń od upadku, likwidacja jest przypisywana temu z graczy, który jako ostatni zadał uszkodzenia temu pojazdowi.
- Znaczniki trafień znowu są potwierdzane po stronie serwera, a nie klienta.
- Powinno to rozwiązać problem znaczników, które pojawiały się mimo braku zadanych obrażeń.
- Gracze zrestartowani do szczelin byli teleportowani pod niebo, ale nie przechodzili w stan swobodnego spadku.
- Pojazdy nie były odrzucane od furgonetki restartu.
- Kolizja furgonetki restartu nie działała w przypadku niektórych pojazdów, przez co mogły ukrywać się wewnątrz furgonetki.
- Żółty efekt „niewrażliwości” nie obejmował graczy odrodzonych w furgonetce restartu.
- Karta restartu nadal wydawała odgłosy odradzania, nawet gdy gracz opuścił grę.
- Upuszczanie elementów z ekwipunku przez graczy w pojazdach i trzymających broń jest wyłączone, by zapobiec problemom z kamerą.
- Pułapki umieszczane przy użyciu schematu Budowniczy Pro pojawiały się niekiedy w środku pola zamiast na ścianie.
- Przy opuszczaniu pojazdu najpierw odtwarzana jest animacja wyposażania broni. Dopiero potem można z niej strzelać.
- Zapobiegnie to sytuacjom, w których gracze strzelali zaraz po wyjściu z pojazdu, zanim serwer miał wystarczająco dużo czasu na zarejestrowanie strzału.
- W oknie komunikatów o likwidacji nie będą już wyświetlać się wiadomości o likwidacji dokonanej przez sojuszników, jeśli sojusznik przerwie animację odradzania gracza.
- Gracze otrzymywali obrażenia od upadku przy używaniu plecaka odrzutowego (w trybach, w którym jest dostępny) po wystrzeleniu z pirackiej armaty.
- Gracze nie mogli zneutralizować obrażeń od upadku, kiedy używali pistoletu skałkowego, kucając.
- Gracze nie widzieli w interfejsie nazw kart restartu graczy z ekipy.
- Gracze nie mogli upuścić karty restartu, jeżeli zostali zlikwidowani po potwierdzeniu odrodzenia innego gracza w furgonetce, ale jeszcze przed pojawieniem się ich sojusznika.
ROZGRYWKA
Poprawki błędów i ulepszenia
- Aby wynagrodzić graczom błąd, który powodował, że po zakończeniu gry nie otrzymywali poprawnej ilości PD ocaleńca, każdy z was dostanie dodatkowe PD. Otrzymacie je jako podarunek w grze.
RYWALIZACJA W FORTNITE
- Nowy turniej – otwarty turniej online Fortnite World Cup, tydzień 3 (z pulą nagród w wysokości 1 000 000 USD!), 27 i 28 kwietnia
- Najlepsi uczestnicy z każdego regionu serwerów zakwalifikują się do finałów Fortnite World Cup w Nowym Jorku. Więcej informacji na temat Fortnite World Cup oraz regulamin turnieju znajdziecie tutaj: https://www.epicgames.com/fortnite/competitive/events/world-cup
- Tryb gry solo
- Udział w tym wydarzeniu mogą wziąć tylko te pary, w których obaj gracze awansowali do ligi mistrzowskiej w trybie Areny.
- Obowiązuje blokada regionalna – w danym tygodniu otwartego turnieju online gracze mogą uczestniczyć w turnieju kwalifikacyjnym tylko w jednym regionie serwerów. Region wybrany przez gracza w pierwszym meczu turnieju weekendowego zostanie przypisany do tego gracza na resztę weekendu.
- Format:
- 27 kwietnia – runda 1: wszyscy uprawnieni gracze.
- 28 kwietnia – runda 2: 3000 najlepszych graczy rundy pierwszej.
- Transmitowanie powtórek – obecnie dostępne tylko na PC
- Dodano historię meczów w turnieju. Można ją zobaczyć wybierając gracza na liście rankingowej.
- Można oglądać powtórki każdego meczu rozegranego przez danego gracza.
- Dodano możliwość obserwowania meczy turniejowych na żywo. Aby to zrobić, należy wybrać gracza na liście rankingowej.
- Uwaga: Aby powtórka na żywo była dostępna, mecz musi trwać od co najmniej 10 minut.
- Dodano możliwość oglądania konkretnych meczów na podstawie identyfikatora sesji, korzystając z przycisku „Obejrzyj powtórkę transmisji” w przeglądarce powtórek.
- Dodano historię meczów w turnieju. Można ją zobaczyć wybierając gracza na liście rankingowej.
- Statystyki profilu w turniejach i w trybie Areny są zapisywane w kategoriach gra solo/gra w parach/gra w oddziałach, a nie w ramach trybów okresowych.
Poprawki błędów i ulepszenia
- Po utraceniu Rozgłosu w trybie Areny wyświetlane były błędne informacje o degradacji do dywizji niższego poziomu.
- Był to wyłącznie błąd graficzny, a ilość Rozgłosu i odblokowane dywizje są już wyświetlane poprawnie.
- Plakaty turniejowe w grze błędnie informowały, że pewne wydarzenia rozpoczną się „za 2 dni”.
- Plakaty turniejowe w panelu Areny na urządzeniach mobilnych były wczytywane niepoprawnie.
WYDAJNOŚĆ
Poprawki błędów i ulepszenia
- Naprawiono błąd, który powodował częste zacinanie się gry w trakcie swobodnego spadku i podczas walki w końcówce meczu.
GRAFIKA I ANIMACJA
- Dodano unikalne animacje głaskania psa i innych pupilów.
DŹWIĘK
- Dodano wizualizator dźwięków w grze bez efektów przestrzennych (przesuwania).
- Dzięki wprowadzeniu tego trybu gracze mający problemy ze słuchem mogą mieć włączony zarówno dźwięk, jak i wizualizator!
- Wskoczcie do gry i podzielcie się swoimi wrażeniami w grze lub na naszych kanałach społecznościowych. Dzięki temu pomożecie nam w ulepszaniu gry w przyszłości!
Poprawki błędów i ulepszenia
- Rozmaite odgłosy rozgrywki (dźwięki strzelania, chodzenia, przeładowywania) nie będą już powtarzać się w niewłaściwych/losowych momentach.
- Przedtem w grze słyszalne były dźwięki-widma, chociaż nie działo się nic, co mogłoby je powodować.
- Naprawiono błąd, który powodował, że niektóre obiekty w grze nie miały zapętlonych efektów dźwiękowych, chociaż powinny.
POWTÓRKI
Poprawki błędów i ulepszenia
- Podczas odtwarzania powtórek nie wyświetlały się pełne efekty wizualne leczenia przy użyciu zebranych bananów i jabłek.
WERSJA NA URZĄDZENIA MOBILNE
- Efekty reaktywne stroju Marshmello nie działały poprawnie.
- Wygładzanie krawędzi typu MSAA zostało włączone na urządzeniach P30 Pro, Mate 20 i Mate 20X.
- Przycisk interakcji zyskał ikony kontekstowe.
- Gracze mogą się poruszać z otwartą mapą, sterując po lewej stronie ekranu.
Poprawki błędów i ulepszenia
- Poprawiono stabilność i naprawiono część błędów powodujących zawieszanie się gry.
- Poprawiono wydajność gry na urządzeniach iPad Mini 4 i Air 2.
- Na określonych urządzeniach joystick służący do poruszania się nie pojawiał się w interfejsie gry.
- Powiadomienia push nie wyświetlały się po zakończeniu pobierania aktualizacji.
- Zablokowani gracze z listy znajomych nie byli widoczni jako „Zablokowani”.
- Przycisk strzału i prawy drążek strzelania przestawały działać po przyczepieniu chwytaka Kulojazdu przy użyciu funkcji strzelenia dotknięciem.
- Prawy drążek strzelania nie pozwalał na poruszanie kamerą w Kulojeździe.
- Chwytak Kulojazdu nie był wystrzeliwany po pierwszym dotknięciu.
- Gracze mogli blokować się w pętli strzelania po opuszczeniu Kulojazdu, którego chwytak był do czegoś przyczepiony.
- Podwójne stuknięcie było niezbędne, aby odczepić chwytak Kulojazdu przy wykorzystaniu funkcji strzelania dotknięciem.
- Przyciski „Wstecz” w menu miały błędy graficzne.
- Ikony czatu głosowego graczy przeczekujących grę nie pojawiały się.
- Pojemniki z amunicją nie otwierały się.
- Dotykanie i korzystanie z przycisków „Potwiedź” i „Anuluj” na ekranie zarządzania oddziałem było utrudnione.
- Zamknięcie wyskakującego okienka, które pojawiało się, gdy gracz nie zapisał dokonanych zmian, powodowało zamknięcie nie tylko okienka, ale całego menu.
- Ze zmieniacza układu interfejsu można było usunąć ikony menu.
- Położenie ikon dopalacza pojazdu w meczu różniło się od ustawionego w zmieniaczu układu interfejsu.
- Widżet śledzenia wyników można już usunąć z interfejsu w mobilnej wersji gry.
- Widżet śledzenia wyników można już usunąć z interfejsu w mobilnej wersji gry.
- Podczas używania łuku Bum Bum trudno było zobaczyć animacje postaci i broni.
- Przesuwany w zmieniaczu układu interfejsu widżet mapy był zakotwiczany w niewłaściwy sposób, przez co w interfejsach niektórych trybów był spychany poza ekran.
- Aby rozwiązać ten problem, konieczne może być zresetowanie widżetu mapy w zmieniaczu układu interfejsu.
TRYB KREATYWNY
NOWOŚCI
Rundy gry
Zagrajcie sobie rundkę! W grze są już nowe opcje, takie jak dodawanie rund! Więcej na ten temat dowiecie się poniżej, w sekcji „Rozgrywka”.
Tryb przenikania
Tryb przenikania pozwala wam na włączanie i wyłączanie kolizji z obiektami na mapie. W trybie przenikania możecie swobodnie przenikać przez teren i przenosić obiekty.
Gotowiec statku pirackiego
Ahoj, żeglarze! Zostańcie kapitanami własnych okrętów! Z tym gotowcem stworzycie własną zatokę piratów!
WYSPY
- Do centrum placu zabaw i kreatywnego dodano dwa nowe portale wyróżnionych wysp.
- W centrum kreatywnym zredukowano liczbę portali z wyspami graczy z 8 do 6.
Poprawki błędów i ulepszenia
- Po powrocie do centrum materiały nie były resetowane.
- Nieskończone zasoby nie przełączały się poprawnie po zmianie uprawnień wyspy.
ROZGRYWKA
- Nowe ustawienie w grze: rundy
- Do każdej z gier można teraz dodawać rundy.
- Przy starcie nowej rundy wszystko zostanie przywrócone do stanu sprzed rozgrywki.
- W każdej rundzie gra wykorzystuje końcową punktację i ustawienia wyświetlania zwycięzcy, by ogłosić zwycięzcę. Wyświetlana jest także tabela z wynikami po danej rundzie.
- W tabeli z wynikami wyświetlana jest liczba zwycięstw na drużynę lub gracza.
- W przyszłości w grze będzie wyświetlany także ostateczny zwycięzca.
- Ustawienie „Ogólna liczba rund” określa liczbę rund – od 1 do 100.
- Zaktualizowano opcje „Likwidacji”, „Likwidacji stworów”, „Celów do zwycięstwa” i „Zbierania przedmiotów”:
- Wymagane wygrane (Wyłączone, 1–10, 15, 20, 30, 40, 50, 100, 200, 500 lub 1000).
Poprawki błędów i ulepszenia
- Po zakończeniu gry gracze mogli zadawać sobie wzajemnie obrażenia.
- Przed rozpoczęciem gier na wyspach z generatorami trybu kreatywnego musiało upłynąć niespodziewanie dużo czasu.
- Po wygranej grze muzyka w lobby zapętlała się.
- Gracze z ekipy, którzy chcieli przeczekać grę, trafiali do niej, jeśli przywódca ekipy dołączył do trwającej już gry.
NARZĘDZIA KREATYWNE I SMARTFON
- Dodano tryb przenikania:
- Możecie teraz aktywować tryb przenikania przy lataniu i przenikać przez obiekty oraz teren!
- Tryb przenikania przydaje się do szybkiego poruszania się po wyspie przy edytowaniu.
- Aby włączyć lub wyłączyć tryb fazowy:
- Wciśnijcie przycisk N na klawiaturze (można go zmienić w ustawieniach).
- Na kontrolerze wciśnijcie lewy drążek.
- W wersji na urządzenia mobilne możecie umieścić w interfejsie nowy przycisk przenikania, które pozwoli je przełączać.
- Wasze ustawienia przenikania zostaną zapamiętane i tryb przenikania pozostanie włączony po wylądowaniu.
Poprawki błędów i ulepszenia
- Wybieranie owoców na Smartfonie było niemożliwe.
- Niektóre z rekwizytów lub pól mogły znikać przy kopiowaniu pobliskich elementów, jeśli te zostały wybrane z użyciem funkcji wyboru wielu obiektów.
- Zbudowane przez gracza ściany mogły być skalowane i obracane, jeśli zostały wybrane z innymi obiektami przy użyciu funkcji wyboru wielu obiektów.
- Kierunek rekwizytu mógł ulec nagłej zmianie, jeśli wyrównywanie do siatki było włączone.
GOTOWCE
- Dodano gotowiec statku pirackiego.
- Dodano galerię statku pirackiego.
- Dodano sześć gotowców przystani piratów.
- Dodano galerię i rekwizyty przystani piratów.
Poprawki błędów i ulepszenia
- Metalowego śmietnika z galerii B rekwizytów ogólnych nie można było wycinać ani kopiować.
- Odległość renderowania worków na śmieci została poprawiona, dzięki czemu będą widoczne z większej odległości.
- Fragmenty dachu z zestawu bazy wojskowej, umieszczone przy użyciu funkcji wyboru wielu obiektów, zmieniały kolor na zielony.
- Kolumn z zestawu lodowego zamku nie dało się umieścić na mapie po obróceniu na zmienionej osi.
- Anulowanie wycinania kręgu z galerii kręgów powodowało, że krąg stawał się niedostępny dla Smartfona.
- Poprawne umieszczenie balkonu lodowego zamku było niemożliwe.
URZĄDZENIA
- Do generatora Burzolotów dodano nową opcję, która określa, czy obiekty mają być niszczone po zderzeniu z Burzolotem:
- Próg wytrzymałości przy dopalaczu – zderzenie się z obiektem mającym tyle lub mniej wytrzymałości podczas lotu z dopalaczem sprawi, że dany obiekt zostanie natychmiast zniszczony (Domyślnie: wszystko)
- Próg wytrzymałości przy zderzeniu – czołowe zderzenie z obiektem mającym tyle lub mniej wytrzymałości sprawi, że dany obiekt zostanie natychmiast zniszczony (Domyślnie: 300)
- Próg wytrzymałości do przebicia się – obiekty mające tyle lub mniej wytrzymałości zostaną natychmiast zniszczone po zderzeniu z Burzolotem (Domyślnie: 0)
- Opcje (Battle Royale, 0, 150, 300, 450, 600 lub wszystko)
- Battle Royale – wykorzystuje aktualne ustawienia z trybu Battle Royale (to ustawienie będzie się zmieniać w zależności od ustawień Burzolotu w Battle Royale)
- 0–600 – maksymalna liczba punktów wytrzymałości obiektu, by mógł zostać zniszczony.
- Wszystko – nie ma żadnego progu, wszystko może zostać zniszczone.
- Nowe opcje urządzenia celu
- Zaktualizowano wygląd paska zdrowia. Zawiera teraz identyfikującą go literę do wyboru.
- Dodano opcję umożliwiającą identyfikację celu: BRAK, A, B, C, D, W, X, Y i Z.
- Dodano opcję umożliwiającą wyświetlanie zdrowia celu w interfejsie
- Pamiętajcie, żeby w typach interfejsu w ustawieniach interfejsu wybrać typ „cel”.
- Dodano opcję „Ukryj pasek zdrowia w odległości”. Opcje to: 10, 15, 20, 25, 30, 35, 40 i 45
- Do urządzeń celu dodano opcję umożliwiającą zmianę koloru ich latarni na:
- Czerwony, niebieski lub pomarańczowy: latarnia zawsze będzie miała wybrany kolor.
- Sojusznik/Wróg: Latarnia urządzenia celu będzie świeciła na czerwono lub niebiesko w zależności od tego, do której drużyny należy.
Poprawki błędów i ulepszenia
- Wygenerowane stworzenia i wartownicy pozostawali aktywni nawet po zakończeniu gry.
- Łuk Bum Bum nie zadawał obrażeń wartownikom.
- Po likwidacji przez wartownika w grze wyświetlany był niewłaściwy tekst.
- Po rozpoczęciu gry mogło się w niej pojawić dwóch wartowników, jeden na drugim.
- Przy włączonym radiu w czasie zdobywania punktów w strefie punktowania nie odtwarzały się dźwięki.
- Odległość renderowania monet została trzykrotnie zwiększona.
- Zrównano odległości renderowania odbijacza flippera i łapki flippera.
INTERFEJS I OPCJE SPOŁECZNOŚCIOWE
- Naciśnięcie przycisku mapy w czasie trwającego meczu powoduje wyświetlenie w grze tablicy wyników. Ta opcja jest domyślnie włączona.
- Użyjcie opcji widżetu wyświetlania mapy, by wybrać tablicę wyników lub domyślną mapę.
- Do typu interfejsu w grze dodano ustawienie „Cele”, który wyświetla poziom zdrowia celów w interfejsie.
Poprawki błędów i ulepszenia
- Ikony materiałów nie wyświetlały poprawnie ikony nieskończonych zasobów.
- Interfejs trybu kreatywnego był nadal widoczny po przełączeniu w tryb Ratowania Świata, jeśl w międzyczasie gra nie była restartowana.
- Poprawki tablic wyników
- To samo miejsce na tablicy wyników mogło zajmować ex aequo tylko dwóch graczy z identycznym wynikiem.
- Tablica wyników nie była wyświetlana, jeśli wybrane w ustawieniach wartości „Czasu wyświetlania ekranu zwycięzcy” i „Czasu wyświetlania tabeli wyników” były zbliżone.
- Czasami na tablicy wielokrotnie pojawiała się nazwa tego samego gracza.
- Kolumna z nazwami graczy nie była równomiernie podkreślona.
- Plakietki z numerem miejsca graczy w drużynie zawsze pokazywały „1.”
- Różne ustawienia drużyn powodowały, że kolumny tablic były przesunięte.
- W mobilnej wersji gry widżetu śledzenia wyników nie dało się usunąć z interfejsu.
- Opcja czasu w ustawieniach interfejsu nie naliczała czasu do przodu.
- Opcja czasu pojawiała się zarówno w zakładce ustawień interfejsu, jak i gry. Teraz znaleźć ją można wyłącznie w zakładce ustawień interfejsu.
- W tytule utworu „Remiks Fortnite” w radiu była literówka.
- Przywódca ekipy, który dołączał do serwera w trybie kreatywnym, pociągał czasami ze sobą do gry graczy, którzy chcieli ją przeczekać.
WERSJA NA URZĄDZENIA MOBILNE
Poprawki błędów i ulepszenia
- Gracze nie mogli przejść w tryb ducha.