Krótkie porównanie wszystkich dostępnych w Ghost of Tsushima poziomów trudności. Pomożemy Wam dostosować wyzwanie nowej gry Sucker Punch do własnych możliwości i wskażemy różnice pomiędzy poszczególnymi trybami.
Czym różnią się od siebie poziomy trudności?
Zaraz po dostosowaniu jasności ekranu i wyborze źródła dźwięku, Ghost of Tsushima poprosi Was o wybór poziomu trudności pomiędzy łatwym, średnim a trudnym. Ten pierwszy to według deweloperów opcja dla graczy ciekawych historii Jina i Cuszimy, którzy nie szukają większego wyzwania. Poziom średni oferuje zrównoważoną rozgrywkę, a trudny został stworzony z myślą o miłośnikach wymagających produkcji.
Chociaż Sucker Punch wszystkie trzy opcje możliwości ubrał w bardzo ładne słowa, w praktyce widać pomiędzy poszczególnymi trybami konkretne różnice. Przede wszystkim, im wyższy poziom trudności, tym większe będziecie dostawać obrażenia. Chociaż nie oznacza to oczywiście, że pojedynczy lekki atak na trudnym poziomie może położyć Was na kolana, jeżeli pozwolicie się wytrącić z rytmu walki rywalowi, zostaniecie szybko cofnięci do poprzedniego checkpointa.
Wyższy poziom trudności oznacza również, że parowanie oraz perfekcyjnie parowanie będą musiały być wyjątkowo precyzyjne. Na łatwym poziomie czasu do parowania jest stosunkowo dużo. Nie musicie się tym mocno przejmować, a przeciwnicy nie będą mieli wystarczająco możliwości, żeby ukarać Was za gorszy timing. Podniesienie poziomu trudności czyni w rezultacie walkę zdecydowanie bardziej wymagającą.
Który poziom trudności wybrać?
Podobnie jak w przypadku wielu innych gier akcji, najlepszym punktem wyjścia jest średni poziom trudności. Jeżeli nie interesuje Was system walki i macie jedynie ochotę poznać historią Jina, nie podchodząc do każdego bossa siedem razy, możecie śmiało zacząć od łatwego trybu. Poziom trudny to z kolei rozrywka dla osób, które szukają w grach większego wyzwania i chcą wykorzystać każdą mechanikę gry do granic możliwości.
Dla większości graczy klasyczny „Medium” okaże się prawdopodobnie najbardziej optymalnym wyborem. Ghost of Tsushima daleko jest do Dark Souls czy Sekiro. Chociaż parowanie, kontrataki i uniki mogą wydawać się początkowo dosyć przytłaczające, ostatecznie Sucker Punch oferuje graczom bardzo przystępny i intuicyjny system walki.
Co najważniejsze, średni poziom trudności nie powinien okazać się zbyt frustrujący dla większości graczy. Jednocześnie zachęci Was jednak do odkrywania bardziej zaawansowanych mechanik Ghost of Tsushima i wykorzystywania szerszego wachlarza możliwości Jina.
Poziom trudności w Ghost of Tsushima można na szczęście zmienić w każdej chwili. Łowców trofeów ucieszy również fakt, że nie ma żadnego pucharka powiązanego z poziomem trudności. Możecie więc śmiało przełączyć się na easy i błyskawicznie uporać się z bardziej wymagającymi wyzwaniami.
Wspaniały artykuł, taki pomocny. Sam bym w życiu się nie domyślił co to znaczy łatwy, średni i trudny. Dziękuję!!