Jest wiele gier, które chciałbym zobaczyć w nowej wersji. Jedną z nich jest Metal Gear Solid, wydany w 1998 roku w wersji na pierwsze PlayStation. Może nie jest to Remake, o jakim marzę, ale właśnie sztuczna inteligencja usprawniła grafikę w MGS do rozdzielczości 4K Ultra HD.
Doskonale pamiętam czasy pierwszego PlayStation i godziny spędzone przy Metal Gear Solid. Wszystkie walki miałem opanowane niemal do perfekcji. Na pamięć znałem kolejne kroki Psycho Mantisa. Do tej pory uważam, że jest to jedna z najlepszych gier w historii i wiem, że nie jestem w tym zdaniu odosobniony.
Zobacz: Mistrzowie Świata Dota 2 przegrali z… botami
Dlatego zainteresowała mnie informacja na temat tego, że gra została przerobiona na rozdzielczość 4K Ultra HD. Co więcej, w całości zrobiła to sztuczna inteligencja. Człowiek nie brał w tym żadnego udziału, poza samym uruchomieniem procesu. Jest to możliwe dzięki ERSGAN (Enhanced Super Resolution Generative Adversarial Network), czyli AI, która wcześniej w ten sam sposób przeboiła już Dooma oraz Metroid.
Zobacz: Ubisoft stworzył sztuczną inteligencję, która wykrywa błędy już w trakcie tworzenia gry
Jak na grę, która została wydana w 1998 roku trzeba przyznać, że efekty są rewelacyjne. Wiadomo, że sama poprawa rozdzielczości nie sprawi, że Metal Gear Solid wygląda nowocześnie, ale i tak jest całkiem nieźle. Warto nadmienić, że jest to wersja gry Metal Gear Solid: Twin Snakes, wydana nieco później na konsoli GameCube.