Studio 4A Games jako pierwsze napisało, że nie będzie wspierało techniki AMD Fidelity FX Super Resolution (FSR). Taka deklaracja bardzo mocno uderza w firmę AMD i podważa ich prace nad tą techniką.
Jak piszą deweloperzy ze studia 4A Games od premiery nowych kart graficznych AMD Radeon RX 6000 minęło już ponad 6 miesięcy, a firma AMD nie zaprezentowała działającej techniki AMD Fidelity FX Super Resolution (FSR). Co więcej, wiadomości trafiające do deweloperów nie rozjaśniają tej sytuacji. Dlatego Studio 4A Games postanowiło już nie czekać na AMD i ogłosiło, że ta technika nie będzie wspierana w ich grze Metro Exodus.
Zostało to napisane w oficjalnym FAQ studia. Co więcej, w dalszej części wypowiedzi możemy przeczytać, że deweloperzy dysponują lepszymi narzędziami do skalowania rozdzielczości, niż zaproponowane przez AMD rozwiązanie. Dodatkowo ich sposób renderowania obrazu nie będzie działał prawidłowo z techniką AMD.
Na tę chwilę AMD nie odniosło się do tej wiadomości, ale mamy nadzieję, że zabiorą głos i rozjaśnią trochę tę sytuację. Ponieważ technika FSR ma konkurować z NVIDIA DLSS 2.1, a doskonale wiemy, że NVIDIA na dopracowanie swojej techniki potrzebowała dwóch lat i dwóch wersji tej techniki. Dokładne działanie DLSS w Metro zostało w świetny sposób zaprezentowane przez Digital Foundry w swoim materiale wideo.