Większość użytkowników Windows XP kojarzy charakterystyczny krajobraz z tapety systemu, który istnieje naprawdę. Podobnie jest z panoramą ekranu startowego Minecraft. Graczom udało się odnaleźć koordynaty miejsca, które oglądamy podczas uruchomienia gry.
Jeżeli kiedykolwiek graliście w Minecraft Java Edition to kojarzycie ekran tytułowy z rozmytym lekko obracającym się światem gry w tle. Krajobraz ten był po raz pierwszy pokazany w 2011 roku. Dotąd nikt nie spodziewał się, że jest to miejsce, które możemy znaleźć w grze.
Zobacz: Ghost of Tsushima: styl gry gracza wpływa na pogodę
18 lipca grupa graczy dotarła do miejsca znanego z ekranu startowego. Oto koordynaty:
- Wersja: Beta 1.7.3
- Współrzędne: X = 61,48 ~, Y = 75, Z = -68,73 ~
- Seed: 2151901553968352745 LUB 8091867987493326313 (oba działają)
Najciekawsze jest jednak to w jaki sposób ekipa dotarła do tego miejsca. Okazuje się, że nie robili tego biegając po mapie, ale użyli głowy i pomocy komputerów innych graczy. W pierwszej kolejności ustalili oś świata i określili współrzędną Z na podstawie chmur widocznych na ekranie startowym. Następnie połączyli to z projektem, który miał za zadanie odnalezienie obrazu Pack.png (trawiaste wzgórze z drzewami i nabrzeże widoczne na ekranie wyboru zasobów).
Zobacz: Keanu Reeves pisze komiks BRZRKR, którego główny bohater wygląda jak on sam
Dalej do pracy został wykorzystany Minecraft @ Home – projekt wykorzystujący do obliczeń komputery ochotników. Miał on za zadanie przeszukanie każdego świata i dopasowania do tego co jest widoczne na ekranie startowym. Projekt wystartował 14 czerwca i w zaledwie 24 godziny ogłoszono sukces.
Dzięki komputerom graczy udało się zmieścić 93 dni przetwarzania 54,5 exaFLOPów w zaledwie 24 godziny.
Poniżej możecie obejrzeć materiał pokazujący to miejsce w świecie gry.
Obecnie obliczenia rozproszone Minecraft @ Home wykorzystywane są do znalezienia najwyższego kaktusa. Jak na razie udało się znaleźć taki na 22 bloki.
Imponujące. Totalnie niepotrzebne, ale imponujące.